Życiowa forma Karoliny
Mimo kłopotów z silnikiem w Megane, Karolina Lampel-Czapka wywalczyła drugie miejsce w sobotnim sprincie Dywizji 4, a w niedzielę odniosła zwycięstwo, sięgając po wicemistrzostwo Grand Prix Polski, jako dodatek do mistrzowskiego tytułu zdobytego w klasie 3500.
Program zawodów zakończył trzygodzinny wyścig o punkty DSMP. Karolina i Mateusz Lisowski prowadzili na 3 minuty przed końcem, mając okrążenie przewagi nad Ferrari 430 GT2. Niestety, nie wytrzymał silnik i Mateusz zatrzymał się na torze. Zespół spadł na piąte miejsce w generalce, drugie w klasie. Przed finałem w Brnie, ekipa Karolina Autosport traci dwa punkty do Gładysz Racing.
Karolina w drodze po zwycięstwo |
![]() |
fot. Karolina Autosport
|
– Szalenie się cieszę z tytułów w sprincie i chciałam bardzo podziękować za cały sezon wszystkim, ktorzy przyczynili się do tego wyniku. Tytuł wicemistrza to dla mnie życiowy sukces. Od początku wyjazdu mieliśmy bardzo duże problemy z samochodem. Silnik nie pracował tak, jak powinien – i wszystkie czasówki, cały sprint i długi dystans stały pod wielkim znakiem zapytania. W niedzielę startowałam z czwartego pola, bo mieliśmy kłopoty w kwalifikacjach. Walczyłam z Piotrkiem Zaleskim, dowiozłam zwycięstwo do mety i bardzo się cieszę, że wygrałam. Wicemistrzostwo to dla mnie coś wielkiego. W wyścigach płaskich jeszcze nigdy nie byłam tak wysoko w generalce. Serdecznie dziękuję mamie, która bardzo mocno trzymała kciuki, tacie – szefowi zespołu, mojemu mężowi Maćkowi, wszystkim mechanikom, którzy stanęli na wysokości zadania, Panu Januszowi Lisowskiemu za pomoc na zawodach.
W długim dystansie spotkał nas duży pech. Prowadziliśmy i na trzy minuty przed końcem silnik stanął. Zakopciło się i niestety, Mateusz nie dojechał do mety. Spadliśmy na piąte miejsce, co w zasadzie przekreśla nasze szanse na tytuł w klasyfikacji generalnej. W klasie mamy dwa punkty straty do Adama i Marcina Gładyszów. Mam nadzieję, że silnik uda się odbudować i wystartujemy w Brnie. Aby zdobyć mistrzostwo, musimy przyjechać przed Jettą.
Szkoda, że tak się zakończył Poznań. Wszyscy w zespole odczuwamy duży niesmak i niedosyt. Przez cały sezon pracowaliśmy na wynik w DSMP i ciągle stawały nam na drodze jakieś przeciwności – opowiada Karolina.
Wyniki Grand Prix Polski
Wyścig 1 (15 okrążeń)
1. Maciej Stańco – Ferrari 430 GT3 26.51,148
2. Karolina Lampel-Czapka – Renault Megane Trophy +34,347
3. Piotr Zaleski – Porsche 997 GT3 Cup +1.45,391
4. Adam Kornacki – Porsche 996 GT3 Cup -1 okr.
5. Tomasz Gajewski – Renault Clio RS -1 okr.
6. Maciej Rybarczyk – Renault Clio RS -2 okr.
Wyścig 2 (15 okrążeń)
1. Karolina Lampel-Czapka – Renault Megane Trophy 24.16,767
2. Piotr Zaleski – Porsche 997 GT3 Cup +43,683
3. Adam Kornacki – Porsche 996 GT3 Cup +1.24,258
4. Radosław Kordecki – Porsche 997 GT3 Cup -1 okr.
5. Tomasz Gajewski – Renault Clio RS -1 okr.
6. Sebastian Pachura – Volkswagen Golf V TDI -1 okr.
Końcowa punktacja:
1. Maciej Stańco 86
2. Karolina Lampel-Czapka 56
3. Robert Lukas 53
Klasa D4-3500:
1. Karolina Lampel-Czapka 84
2. Michał Słomian 34
3. Adam Gładysz 32
Wyniki DSMP
1. Luis Scarpaccio/Fabio Ghizzi/Matteo Cressoni – Ferrari 430 GT2 3:01.13.049
2. Teodor Myszkowski/Stefan Biliński – Porsche 997 GT3 Cup +1.01,198
3. Robert Lukas/Adam Kornacki – Porsche 997 GT3 Cup -2 okr.
4. Adam Gładysz/Marcin Gładysz – Volkswagen Jetta 2.0 TFSI -2 okr.
5. Karolina Lampel-Czapka/Mateusz Lisowski – Renault Megane Trophy -3 okr.
6. Maciej Stańco/Maciej Marcinkiewicz – Ferrari 430 Challenge -4 okr.
Punktacja:
1. Lukas/Kornacki 138
2. Myszkowski/Biliński 124
3. Scarpaccio/Ghizzi/Cressoni 108
4. Lampel-Czapka/Lisowski 98
5. Gładysz/Gładysz 94
6. Garstecki/Czyż 84
Klasa 3
1. Gładysz/Gładysz 36
2. Lampel-Czapka/Lisowski 34
3. Szwagierczak/Obuchowski/Magdziarz 8
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: