Zwolnice
Istotny element układu napędowego spotykany najczęściej w samochodach terenowych.
Zwolnica zastosowana w układzie jezdnym samochodu Unimog, pozwala zwiększyć prześwit i przełożnie całkowite układu napędowego. Pod prezentowana obudową znajduje się przekładnia zębata. |
Fot. Milcar
|
Zwolnice to dodatkowa przekładnia umieszczana na wyjściu z półosi napędowych do napędu kół. Najczęściej stosuje się zwolnice w postaci przekładni zębatych lub planetarnych. Na wyjściu z półosi napędowej znajduje się koło zębate, które napędza koło zębate osadzone w osi koła jezdnego. W ten sposób zmienia się całkowite przełożenie, eliminując rozmiary skrzyni biegów lub skrzyni rozdzielczej czy przekładni głównej. W efekcie można osiągnąć np. większy prześwit.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: