Żółtodzioby testują
Marzyciele, których celem jest dotarcie na wyścigowe wyżyny rozpoczęli właśnie testy w Hiszpanii. Dla którego z nich wizyta na dziedzińcu pałacu Królowej sportów motorowych zakończy się kontraktem z jednym z zespołów?
Esteban Gutierrez w BMW Sauber |
fot. BMW
|
Jak co roku, zespoły F1 wykorzystują przerwę między sezonami nie tylko na przygotowanie nowych bolidów, ale także na testy młodych kierowców. W obliczu zakazu przeprowadzania takich prób w trakcie trwania mistrzostw, trzy zimowe miesiące to jedyny czas, kiedy zawodnicy mogą się przymierzyć do jazdy bolidami Formuły 1. Zespoły muszą także podjąć decyzje personalne na następny sezon.
Testy dla młodych kierowców trwają trzy dni. Są oni określani w pierwszym sezonie obecności w jednej z serii mianem „rookie” co oznacza żółtodzioba, pierwszoroczniaka lub rekruta; w wielu seriach wyścigowych „rookie” oznacza także klasę dla początkujących. Trudno za takiego uznać 28-letniego, związanego od lat z McLarenem Garry Paffeta. W sumie w Jerez pojawi się w czasie testów 19 kierowców. Nie mogą mieć za sobą więcej niż trzech występów w F1, ale pochodzą z różnych serii wyścigowych – od DTM, poprzez Indy, Formula 3 do Formula Renault 3.5.
Dziewięć z dziesięciu tegorocznych zespołów stawiło się na hiszpańskim torze po raz pierwszy od zakończenia sezonu. Zabrakło tylko teamu Toyoty. Obecna za to była część teamu BMW Sauber, w którym za kierownicą bolidu w nagrodę za zdobycie mistrzostwa w europejskiej serii Formula BMW w 2008 roku mógł zasiąść Meksykanin Esteban Gutierrez. Podczas pierwszego dnia testów najszybszym kierowcą był Andy Soucek.
Nieoficjalne czasy testów we wtorek 1 grudnia 2009, Jerez:
1. Andy Soucek, Williams, 1:19.158
2. Paul Di Resta, Force India, 1:19.369
3. Gary Paffett, McLaren, 1:19.426
4. Daniel Ricciardo, Red Bull, 1:19.534
5. Jules Bianchi, Ferrari, 1:19.626
6. Mike Conway, Brawn GP, 1:19.920
7. Alexander Rossi, BMW Sauber, 1:20.227
8. Marcus Ericsson, Brawn GP, 1:20.333
9. Bertrand Baguette, Renault, 1:20.511
10. JR Hildebrand, Force India, 1:20.537
11. Oliver Turvey, McLaren, 1:20.856
12. Brendon Hartley, Toro Rosso, 1:21.325
Drugi dzień zakończył się najlepszym wynikiem najstarszego z testujących kierowców – Carry Paffeta w samochodzie McLaren.
Nieoficjalne czasy testów w środę 2 grudnia 2009, Jerez:
1. Gary Paffett, McLaren, 1:18.718
2. Nico Hulkenberg, Williams, 1:19.184
3. Daniel Ricciardo, Red Bull, 1:19.243
4. Paul Di Resta, Force India, 1:19.411
5. Esteban Gutierrez, BMW Sauber, 1:20.190
6. Mike Conway, Brawn GP, 1:20.222
7. Marcus Ericsson, Brawn GP, 1:20.440
8. JR Hildebrand, Force India, 1:20.517
9. Jules Bianchi, Ferrari, 1:20.586
10. Lucas di Grassi, Renault, 1:20.898
11. Ho-Pin Tung, Renault, 1:21.492
12. Mirko Bortolotti, Toro Rosso, 1:21.761
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: