Znikające drzwi – rewelacja czy bubel?
Większość dobrych pomysłów bardzo rzadko ogląda światło dzienne. Pozostają jedynie szkicem na serwetce. Nie dotyczy to - szczęśliwie - „znikających drzwi".
![]() |
fot. disappearing-car-door.com
|
Pomysł znikających, czy chowających się drzwi samochodów trafił do realizacji – zostały rygorystycznie przetestowane zarówno pod kątem funkcjonalności jak i bezpieczeństwa.
Wszystko zaczęło się od projektu i modelu w skali 1:8 zbudowanego od podstaw. Potem prototyp został przedstawiony podczas salonu samochodowego w Detroit. Efekty były zaskakujące – branża bardzo ochoczo zareagowała na pomysł i zaowocowało to skonstruowaniem pełnowymiarowego produktu. Taki patent na chowane drzwi został przedstawiony między innymi koncernowi Ford.
– Ford zaprosił nas do Ghia Coachworks we Włoszech, gdzie nasze znikające drzwi zostały wcielone do projektu badawczego „Prototype Explorer” – mówi jeden z twórców pomysłu. – W efekcie Ford zaproponował, żebyśmy dokonali modernizacji samochodu Lincoln Mark VIII poprzez zamontowanie tam naszych drzwi i wykazanie ogromnej poprawy dostępu pasażerów do tylnych siedzeń. Te w pełni sprawne technicznie pojazdy są widoczne na naszej stronie internetowej w wideo i na zdjęciach.
Według omysłodawców znikających drzwi, można je zamontować do każdego samochodu seryjnego. Zalety?
– Znacząca poprawa wytrzymałości, sztywności i wpły na obniżenie masy całej struktury.
– Lusterka boczne pozostają na miejscu, kiedy drzwi są otwarte umożliwiając dalszą obserwację sytuacji z tyłu.
– Z takim samochodem zmieścimy się nawet w małym miejscu parkingowym. Idealne rozwiązanie dla osób niepełnosprawnych.
– Ułatwiony dostęp do tylnych siedzeń.
Jak dla nas – rewelacja!
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Okazuje się że w samochodzie jest jeszcze wiele do zrobienia. Rozwiązanie świetne. Nasuwa się pytanie, czy bryła karoserii nie zmniejszyła swojej wytrzymałości i jest zachowane bezpieczeństwo pasażerów.