Znamy pięć finałowych modeli aut w konkursie Car of the year Polska
Po wczorajszym głosowaniu na pięć najlepszych - zdaniem dwudziestu jeden polskich dziennikarzy motoryzacyjnych - modeli samochodów, które weszły do sprzedaży w naszym kraju po 1 listopada 2018 roku, poznajemy finalistów pierwszego konkursu w historii: Car of the year Polska.
Znamy już listę pięciu modeli samochodów, które powalczą o najważniejsze trofeum – zwycięstwo w pierwszym w historii konkursie Car of the year Polska. 21 dziennikarzy motoryzacyjnych wybierało spośród wszystkich tych aut, które weszły do sprzedaży w Polsce po 1 listopada 2018 roku. Więcej o zasadach konkursu oraz jurorach oceniających samochody, znajdziecie w naszym artykule tu. W jury zasiada także redaktor naczelna Motocaina.pl Katarzyna Frendl.
5 listopada odbyło się głosowanie, w którym wytypowano cztery modele, które – liczbami głosów – weszły do finałowej „piątki”, natomiast na piątym miejscu uplasowały się ex aequo Renault Clio i Skoda Scala. Zgodnie z regulaminem jurorzy przeprowadzili „dogrywkę”. Piątym, wygranym modelem samochodu okazała się Skoda Scala.
Oto lista finałowej piątki w konkursie Car of the year Polska:
1. Hyundai Kona Electric / Hybrid
2. Kia XCeed
3. Peugeot 208
4. Skoda Scala
5. Toyota Corolla
Przed nami ostatni etap konkursu. 3 grudnia, w Warszawie odbędą się jazdy dla jurorów finałową piątką, głosowanie oraz zakończenie konkursu z symbolicznym wręczeniem statuetki.
Głosowanie finałowe odbywa się następująco – każdy juror ma do dyspozycji 20 punktów. Maksymalna liczba punktów przyznana pierwszemu miejscu to 10 punktów. Na pierwszym miejscu można wskazać tylko jeden samochód, a punkty muszą zostać przyznane minimum trzem samochodom. W przypadku remisu na pierwszym miejscu, decyduje liczba pierwszych miejsc, a później drugich, itd.
Każdy juror zobowiązany jest do przedstawienia krótkiego uzasadnienia swojej punktacji, które zostanie opublikowane (w ciągu tygodnia od zakończenia konkursu) na stronie www.caroftheyear.pl.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: