Zmodernizowany Opel Astra. Chodzi o wydajność
Opel w swoim komunikacie podkreśla przede wszystkim, że dzięki właściwościom aerodynamicznym, a także efektywnym nowym silnikom i skrzyniom biegów, Astra wyznacza standardy wydajności i niskiej emisji. A co jeszcze zmieniło się w tym modelu?
Nowa Astra jest jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów kompaktowych na rynku. Wersja Sports Tourer ze współczynnikiem oporu czołowego Cd wynoszącym 0,25 należy do najbardziej opływowych kombi na świecie, a wersja pięciodrzwiowa z wartością 0,26 jest liderem w klasie hatchbacków.
Takie parametry osiągnięto za pomocą licznych rozwiązań, takich jak osłona komory silnika, wahacze tylnej osi ukształtowane jak deflektory oraz pełna żaluzja wlotu powietrza z przodu samochodu. Górne i dolne sekcje osłony chłodnicy w nowej Astrze otwierają się i zamykają automatycznie oraz niezależnie od siebie, poprawiając przepływ powietrza wokół przodu nadwozia. Do obniżenia oporu powietrza poprzez ograniczenie turbulencji przyczynia się także bardziej opływowe podwozie pojazdu.
Dalszym udoskonaleniom poddano zawieszenie Astry. Nowe amortyzatory poprawiają komfort. Opcjonalne sportowe zawieszenie ma sztywniejsze amortyzatory, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz tylną oś z drążkiem Watta.
W głównej mierze za obniżenie emisji CO2, nawet o 19 procent, odpowiada nowa gama silników. Trzycylindrowe jednostki mają pojemność 1,2 oraz 1,4 litra i rozwijają moc od 110 KM do 145 KM oraz maksymalny moment obrotowy od 195 do 236 Nm. Astra 1.2 jest wyposażona w sześciobiegową przekładnię manualną, natomiast Astra 1.4 jest dostępna wyłącznie z nową przekładnią bezstopniową (CVT). Średnie zużycie paliwa, zależnie od wersji, wynosi od 5,2 do 5,9 l/100 km.
Trzycylindrowe silniki Diesla 1.5 w Astrze rozwijają moc 105 KM i 122 KM oraz 260 i 300 Nm momentu obrotowego. Słabszy łączony jest z sześciobiegową przekładnią manualną, a mocniejszy może współpracować także z nową, dziewięciobiegową skrzynią automatyczną. Średnie zużycie paliwa według producenta powinno wynosić od 4,4 do 5,3 l/100 km.
Zmieniło się także wyposażenie nowego Opla Astry. Na przykład przednia kamera jest mniejsza, ale bardziej wydajna od poprzedniej wersji dzięki szybszemu procesorowi. Teraz rozpoznaje nie tylko pojazdy, ale także pieszych. Ponadto dzięki wyższej rozdzielczości obrazu z kamery samochód odczytuje jeszcze więcej znaków drogowych i wyświetla je na ekranie w zestawie wskaźników. Kamera cofania dostępna wraz z systemem Multimedia Navi Pro również ma lepsze parametry. Widok strefy za pojazdem wyświetlany na monitorze jest wyraźniejszy i bardziej precyzyjny, a kontrast po zmroku lepszy.
Nabywca Astry ma do wyboru systemy Multimedia, Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro – każdy z nich jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Podobnie jak w Oplu Insignii, flagowy system Multimedia Navi Pro ma ośmiocalowy kolorowy ekran dotykowy i reaguje na polecenia głosowe. Usługi nawigacji oparte na połączeniu z internetem i mapach aktualizowanych online dostarczają bieżących informacji o ruchu drogowym.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: