Zmodernizowany Mercedes Klasy A
Rok 2012 był rokiem zmiany w klasie aut kompaktowych. Nowa Klasa A w radykalny sposób odcięła się od poprzednich serii, a niedawno przechodzła modernizację.
W ramach liftingu poszerzono gamę jednostek napędowych. Rolę bazowej odmiany przejmuje niedostępny wcześniej wariant A 160 z silnikiem o mocy 102 KM, a nowym „mistrzem oszczędności” ma być wersja A 180 d Bluefficiency Edition o mocy 109 KM, zużywająca według producenta średnio 3,5 l/100 km.
Kolejna nowość to propozycja dla fanów sportów motorowych – specjalna seria „Motorsport Edition”, z akcentami nawiązującymi do barw zwycięskich bolidów Formuły 1 zespołu Mercedes AMG Petronas. Modernizacja obejmuje również model Mercedes-AMG A 45 4MATIC. Z jednostką generującą moc 381 KM i 475 Nm maksymalnego momentu obrotowego to dziś najmocniejszy samochód kompaktowy na świecie.
Nowe przełożenia skrzyń biegów, udoskonalona aerodynamika i tryby jazdy Dynamic Select mają zwiększają wydajność zmodernizowanej Klasy A. Zamówienia na odnowiony model można składać od 3 lipca. Pierwsze egzemplarze będą dostępne u dealerów pod koniec września.
Kształt nowego przedniego zderzaka z szerszym wlotem powietrza nawiązuje do wyglądu koncepcyjnej Klasy A z 2011 r. Diamentowa osłona chłodnicy, nowe reflektory LED-owe (opcja, standard w A 45), nowe wypełnienie tylnych lamp i zintegrowane ze zderzakiem końcówki wydechu podkreślają sportowy charakter kompaktowego Mercedesa.
Dane techniczne zmodernizowanej Klasy A – wersje wysokoprężne:
Diesel |
A 160 d |
A 180 d |
A 180 d BEE1 |
A 200 d/ |
A 220 d/ |
Liczba i ukł. cylindrów |
R4 |
R4 |
R4 |
R4 |
R4 |
Pojemność (ccm) |
1461 |
1461 |
1461 |
2143 |
2143 |
Moc maks. |
66/90 przy |
80/109 przy |
80/109 przy |
100/136 przy (przy 3400-4400) |
130/177 przy |
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) |
240 przy |
260 przy |
260 przy |
300 przy |
350 przy |
Średnie zużycie paliwa od |
4,1-3,7 |
4,1-3,7 |
3,5 |
4,5-4,1 |
(4,2-4,0) |
Średnia emisja CO2 od (g/km) |
107-98 |
107-98 |
89 |
116-106 |
(109-104) |
Klasa wydajności |
A+ (A+) |
A+ (A+) |
A+ |
A (A+) [A] |
(A+) |
Przyspieszenie |
13,6 |
11,3 |
11,3 |
9,3 (8,8) |
(7,5) |
Prędkość maks. (km/h) |
180 |
190 |
190 |
210 (210) [210] |
(224) |
W nawiasach okrągłych podano dane dla odmian z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT, a w nawiasach kwadratowych – dla odmian z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT i napędem na obie osie 4MATIC
1 BlueEFFICIENCY Edition
Dane techniczne zmodernizowanej Klasy A – wersje benzynowe:
Benz. |
A 160 |
A 180 |
A 180 BEE1 |
A 200 |
A 220 4MATIC |
||||
Liczba i ukł. cylindrów |
R4 |
R4 |
R4 |
R4 |
R4 |
||||
Pojemność (ccm) |
1595 |
1595 |
1595 |
1595 |
1991 |
||||
Moc maks. |
75/102 przy |
90/122 przy |
90/122 przy |
115/156 przy |
135/184 przy |
||||
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) |
180 przy |
200 przy |
200 przy |
250 przy |
300 przy |
||||
Średnie zużycie paliwa od |
5,6–5,4 |
5,7-5,5 |
5,2 |
5,7-5,5 |
[6,6-6,3] |
||||
Średnia emisja CO2 od (g/km) |
128-124 |
133-127 |
120 |
134-128 |
[154-148] |
||||
Klasa wydajności |
B (B) |
B (B) |
B |
B (B) |
[C] |
||||
Przyspieszenie |
10,6 (10,4) |
8,9 (8,6) |
8,9 |
8,1 (7,8) |
[7,4] |
||||
Prędkość maks. (km/h) |
190 (190) |
202 (202) |
190 |
224 (224) |
[228] |
||||
Benz. |
A 250/ |
A 250 Sport/ |
A 45 4MATIC |
|
|||||
Liczba i ukł. cylindrów |
R4 |
R4 |
R4 |
|
|||||
Pojemność (ccm) |
1991 |
1991 |
1991 |
|
|||||
Moc maks. |
155/211 przy |
160/218 przy |
280/381 przy 6000 |
|
|||||
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) |
350 przy |
350 przy |
475 przy 2250-5000 |
|
|||||
Średnie zużycie paliwa od |
6,7-6,6 |
6,8 (6,2) |
[6,9] |
|
|||||
Średnia emisja CO2 od (g/km) |
154-151 |
158 (143) |
[162] |
|
|||||
Klasa wydajności |
D (C) |
D (C) |
[D] |
|
|||||
Przyspieszenie |
6,5 (6,4) |
6,3 (6,3) |
[4,2] |
|
|||||
Prędkość maks. (km/h) |
240 (240) [240] |
240 (240) [240] |
[250] |
|
W nawiasach okrągłych podano dane dla odmian z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT, a w nawiasach kwadratowych – dla odmian z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT i napędem na obie osie 4MATIC
1 BlueEFFICIENCY Edition
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: