Zmienna pogoda w Jerez
Na niecały miesiąc przed pierwszym Grand Prix sezonu, na torze Jerez de la Frontera w Hiszpanii rozpoczęły się ponownie testy. W asyście zmiennej pogody, osiem zespołów dopracowuje ustawienia bolidów w nowych specyfikacjach.
Antonio Cuquerella i Robert Kubica |
![]() |
Foto: BMW Sauber
|
W pierwszym z pięciu dni testów najszybszy okazał się Sebastian Vettel z Red Bull, pokonując 87 okrążeń i uzyskując czas 1:19:055. Czyżby przewaga ponad sekundy nad następnym Felipe Massą wskazywała na to, że now a konstrukcja Newey’a czyli RB5, jest tak dobra? A może przyczyną było to, że jak na Brazylijczyka przystało, Felipe lubi tańczyć, w związku z czym urządził sobie wycieczkę poza tor, co zabrało mu sporo czasu i przejechawszy 63 okrążenia nie mógł uzyskać lepszego wyniku. Popołudniowy deszcz dał kierowcom możliwość sprawdzenia samochodów i opon na mokrej nawierzchni. Robert Kubica gromadził informacje dotyczące zachowania się ogumienia, które proponowane będzie przez firmę Bridgestone w sezonie 2010. Takie samo zadanie otrzymał w sezonie 2010. Takie samo zadanie otrzymał kierowca testowy McLarena, Pedro De la Rosa. Zespół BMW Sauber zdecydował się rano na zmianę silnika, po południu pięciokrotnie pojawiła się czerwona flaga a warunki atmosferyczne bardzo się zmieniały, co spowodowało że Robert zdołał przejechać cały tor tylko 47 razy. Problemy techniczne miał także zepół Renault.
Nieoficjalne czasy w Jerez:
Sebastian Vettel (Red Bull) 1.19:055; 87 okrążeń
Felipe Massa (Ferrari) 1.20:330; 63 okrążenia
Kamui Kobayashi (Toyota) 1.20:699; 79 okrążeń
Nico Rosberg (Wiliams) 1.21:171; 71 okrążeń
Robert Kubica (Bmw Sauber) 1.21:292; 47 okrążeń
Giancarlo Fisichella (Force India) 1.21:584; 31 okrążeń
Pedro De la Rosa (McLaren Mercedes) 1.21:831; 94 okrążenia
Nelson Piquet (Renault) 1.22:011; 52 okrążenia
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: