Karolina Chojnacka

Zmiany w Ferrari. Czy teraz czerwone bolidy będą szybsze?

Po niezbyt udanym, a wręcz katastrofalnym, początku sezonu Formuły 1 w wykonaniu Ferrari, ekipa z Maranello ogłosiła restrukturyzację swojego działu technicznego.

O początku sezonu Formuły 1 w 2020 roku Ferrari najpewniej chciałoby zapomnieć. W Grand Prix Austrii w kwalifikacjach tylko jeden z ich kierowców przeszedł do Q3. Sytuacja powtórzyła się w Grand Prix Styrii, a dodatkowo na pierwszym okrążeniu wyścigu Charles Leclerc wyeliminował z rywalizacji siebie i Sebastiana Vettela. W Grand Prix Węgier było już trochę lepiej, bo oba samochody zakwalifikowały się do Q3, ale słabe tempo wyścigowe i nierozsądne decyzje strategiczne sprawiły, że w wyścigu Ferrari wypadło słabo.

Kierownictwo ekipy z Maranello postanowiło zareagować na tę fatalną sytuację. Już wcześniej szef zespołu, Mattia Binotto, zapowiadał, że może dojść do pewnych roszad.

Przeczytaj też: Miejsce, gdzie w żyłach płynie nam benzyna, a nie krew… czyli czemu każdy motomaniak powinien odwiedzić Maranello

Ferrari ogłosiło restrukturyzację działu technicznego; uprościło jego struktury i zapewniło większą władzę szefom poszczególnych departamentów. Ma to uczynić rozwój bolidu bardziej skutecznym.

Ogłoszono także powstanie nowego działu Performance Development, związanego z wydajnością, na czele którego stanie Enrico Cardile.

Mattia Binotto wyznał, co kryje się za tymi zmianami:

Wprowadzamy zmiany po technicznej stronie struktury organizacyjnej, aby przyspieszyć projektowanie i rozwój osiągów samochodu. Zmiany te są niezbędne, by wyznaczyć jasne granice odpowiedzialności, potwierdzając jednocześnie wiarę firmy w posiadaną pulę talentów.

Uważamy, że personel Ferrari jest na najwyższym poziomie i nie mamy czego zazdrościć naszym głównym konkurentom, jednak musieliśmy dokonać tych zmian, podnosząc poprzeczkę w zakresie odpowiedzialności szefów działów.

Przeczytaj też: Co dalej z Sebastianem Vettelem?

Reszta pozostała bez zmian. Za jednostki napędowe dalej odpowiedzialny będzie Enrico Gualtieri, za nadwozie Simone Resta, a Laurent Mekies pozostanie dyrektorem sportowym, zarządzającym działaniami na torze.

Czy wprowadzone przez Ferrari zmiany sprawią, że czerwone bolidy staną się szybsze i powrócą ze środka stawki na jej początek? Władze w Maranello z pewnością mają taką nadzieję. Tifosi uważają jednak, że takie kosmetyczne poprawki nic nie dadzą i potrzebne jest prawdziwe „trzęsienie ziemi”, by czerwona ekipa z czarnym koniem na żółtym tle wróciła na szczyt.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze