Ewa Kania

Ważne zmiany na budowie nowego odcinka drogi ekspresowej S19

Początkowo GDDKiA planowała podzielić budowę nowego fragmentu drogi ekspresowej S19 na dwa odcinki. Konieczne były jednak zmiany, a wojewoda podlaski właśnie wydał decyzję o pozwoleniu na realizację inwestycji. Pierwsze prace mają ruszyć już w marcu.

Spis treści

Budowa drogi ekspresowej S19

Odcinek Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód ma 10,2 km długości. Na północy, w rejonie miejscowości Krynice, włącza się w istniejącą drogę krajową nr 65 Ełk – Białystok, a w przyszłości w odcinek S16 Knyszyn – Krynice. Od zachodu omija stolicę województwa i na południu łączy się z funkcjonującą drogą ekspresową S8, na planowanym węźle Białystok Zachód. 

To ważny fragment S19, bo w ramach tego zadania powstanie węzeł Białystok Zachód, łączący docelowo dwie drogi ekspresowe, powstającą S19 z istniejącą S8. W ramach budowy węzła wykonana będzie też przebudowa S8 na długości około 1,9 km.

Zadanie obejmować będzie też budowę 13 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów – nad rzekami Supraśl i Białą, a także wiaduktu kolejowego nad torami relacji Białystok – Ełk.

Droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każda stronę (z rezerwą terenu pod trzeci pas) i będzie przystosowana do obciążeń 11,5 t/oś. Rodzaj konstrukcji nawierzchni wybierze wykonawca, przy zachowaniu wymagań jakościowych GDDKiA. Odcinek będzie zrealizowany w latach 2024-2026. 

Kto hamuje na widok żółtego światła, może dostać 1000 zł mandatu

Dwa nowe fragmenty drogi S19 powstaną jako jeden

Warto przypomnieć, że fragment drogi S19 Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód składa się z dwóch pododcinków, które połączono w jeden przetarg i w jedno zadanie:

  • Dobrzyniewo – Białystok Zachód, na który przetarg został ogłoszony 28 lutego 2020 r., a unieważniony 22 kwietnia 2020 r. ze względu na oferty przekraczające budżet GDDKiA; 
  • Krynice – Dobrzyniewo, który jest przedłużeniem pierwszego odcinka i pierwotnie miał być realizowany w późniejszym terminie.

Droga ekspresowa S19 w województwie podlaskim 

Droga S19 w województwie podlaskim, rozpoczynająca się na granicy z Białorusią, będzie miała ponad 177 km długości. Jej budowę podzielono na 15 krótszych odcinków (uwzględniając obwodnicę Bielska Podlaskiego): 

  • Kuźnica – Sokółka, długość ok. 15,8 km (w tym 10,6 km S i 5,2 km dwujezdniowej GP), trwają prace budowlane; 
  • Sokółka – Czarna Białostocka, ok. 24,1 km, po odwołaniu od wyroku KIO sprawa trafiła do sądu; 
  • Czarna Białostocka – Białystok Północ, 12,34 km, umowa z wykonawcą podpisana;  
  • Białystok Północ – Dobrzyniewo, ok. 9,47 km, po odwołaniu od wyroku KIO sprawa trafiła do sądu; 
  • Dobrzyniewo – Białystok Zachód, ok. 10,2 km, w realizacji, w marcu rusza budowa; 
  • Białystok Zach. – Białystok Księżyno, ok. 16,6 km; 
  • Białystok Księżyno – Białystok Południe, ok. 8 km drogi ekspresowej oraz ok. 13,8 km DK65;
  • Białystok Południe – Wojszki, ok.  11,2 km;
  • Wojszki – Deniski (most na Narwi z dojazdami) ok. 3,9 km, w przygotowaniu; 
  • Deniski – Haćki, ok. 6,6 km, w realizacji; 
  • Haćki – Bielsk Podlaski Zachód, ok. 11,2 km, trwa budowa; 
  • Bielsk Podlaski Zachód – Boćki, ok. 12,2 km, trwa budowa; 
  • Boćki – Malewice, ok. 15,9 km, trwa budowa; 
  • Malewice – Chlebczyn, ok. 25,1 km, trwa budowa; 
  • obwodnica Bielska Podlaskiego w ciągu DK66, ok. 2,8 km, w marcu rusza budowa. 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze