
Złodzieje mają nowy sposób na kradzież auta. Właściciele iPhone’ów strzeżcie się!
W dobie rozwoju elektroniki, zabezpieczeń i sposobów na samochodowych złodziei, często oni sami wykorzystują zdobycze technologii - tylko do niewłaściwych celów.
AirTag to malutkie urządzenie, które w awaryjnej sytuacji ma ułatwić odnalezienie zagubionych rzeczy, jak kluczyki czy portfel. AirTag emituje zabezpieczony sygnał Bluetooth, który wykrywają pobliskie urządzenia należące do sieci usługi Znajdź mój. Urządzenia przesyłają informację o położeniu AirTaga do chmury iCloud, która z kolei jest połączona z aplikacją Lokalizator. Otwierasz aplikację, od razu widzisz AirTaga na mapie i wiesz, gdzie znajduje się zguba.
Kanadyjscy złodzieje wykorzystują nadajniki od Apple, by śledzić samochód, który obrali na cel. Jak informuje kanadyjska policja z York, odkryto już kilka przypadków wykorzystania AirTagów do zlokalizowania samochodu.
Schemat działania złodziei jest banalny – „oznaczają” oni AirTagiem samochód, który stoi na ogólnodostępnym parkingu, by później, odnaleźć miejsce jego postoju i na spokojnie go ukraść.
Apple korzysta już z zabezpieczeń, które mają chronić przed śledzeniem przez inny lokalizator. Kiedy w pobliżu pojawi się AirTag, dostaniemy o tym powiadomienie i możemy zareagować, o ile nie zignorujemy tej informacji. Nowe funkcje w iOS 15.2 (obecnie testowane) przez Apple umożliwiają ręczne śledzenie AirTagów, które nie należą do użytkownika. Funkcja ta pomoże zidentyfikować ukryty AirTag w samochodzie i zaalarmować policję.
Jeśli otrzymacie powiadomienie, że cudzy AirTag jest w pobliżu, bądźcie czujni! Zazwyczaj umieszczany jest on przez złodziei w niewidocznych lub trudno dostępnych miejscach, na przykład za zderzakiem czy w nadkolu.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: