Złamałeś przepisy? To się pomęcz!
Charakterystyczna koperta na ziemi, znak drogowy na słupie, napisy "czy naprawdę chcesz być na moim miejscu?" i nic... NIektórzy, jak parkowali na miejscach dla niepełnosprawnych, tak parkują nadal. Może ich spotkać za to przykra niespodzianka...
![]() |
fot. ZDMiK |
Zemsta może być słodka – tylko po co się mścić, gdy po prostu kierowcy nie powinni parkować na miejscach dla osób niepełnosprawnych. Czy polskie wychowane nie nauczyło ich jeszcze, że miejsca blisko wejścia zarezerwowane są dla tych, którzy potrzebują pomocy i dla których, daleka droga „na piechotę” może być problemem? Niestety chyba nie…
Centra handlowe rozpoczęły ostrą walkę z parkującymi nie na swoim miejscu. W tej batalii dotyczas wygrywali jednak parkujący. Naklejki na szybie, kartki za wycieraczką, komunikaty w radiowęzłach okazały się nieskuteczne. Kto chciał parkować, parkuje nadal, a osoba niepełnosprawna przemierza centrum handlowe w poszukiwaniu wolnych miejsc. Tych często brak…
Na genialny w swojej prostocie i skuteczności pomysł wpadli zarządzający warszawskim centrum handlowym Reduta. Oni również parkującym bez uprawnień na tzw. kopercie naklejają nalepkę, ale… pociętą na 50 malutkich kawałeczków. Każdy z nich trzeba cierpliwie odrywać osobno, a to trwa – około godziny. Nikt jednak przecież nie wyjedzie z „karną” 25 centymetrową naklejką na szybie (na naklejce jest wózek i napis „czy na pewno chciałbyś być na moim miejscu?”) do miasta.
– Zaczerwienieni „przestępcy” cierpliwie czyszczą więc swój samochód i – jak mówi Dyrektorka Centrum Reduta – mają czas na refleksje. Recydywistów brak – i oto chodzi.
Może pora, by inne centra w całej Polsce skorzystały z tego rozwiązania, a wtedy szukający miejsca niepełnosprawny, nie będzie miał z tym żadnego problemu.
Źródło: gazeta.pl
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: