![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F03!2F1159674e3726543ca582d8b3e1506ec1b257a29c.png)
Zimowy olej napędowy? Już go tankujesz!
Każdy kierowca chce, by jego samochód działał niezawodnie - dotyczy to w szczególności okresu zimowego. Właśnie wtedy jednak silnik wysokoprężny może zawieść. Zimowy olej napędowy BP Ultimate opracowano, by poprawić właściwości paliwa w niskiej temperaturze.
Wyobraź sobie następującą sytuację – wsiadasz rano do samochodu osobowego lub dostawczego i okazuje się, że silnik nie chce „zapalić”. Czasem się urochomi, ale po krótkim czasie zaczyna się krztusić, czy wręcz gaśnie.
Dzieje się tak, bo z oleju napędowego wytrąca się parafina – to powszechny problem, szczególnie podczas silnych mrozów. Dlatego właśnie BP opracowało i wprowadziło na rynek zimowy olej napędowy BP Ultimate z technologią ACTIVE, którego zadaniem jest zapewnienie bezstresowej jazdy w zimie.
Wytrącanie się parafiny
Aby zrozumieć ten problem, należy przyjrzeć się cechom oleju napędowego. Nie jest on, jak na przykład woda, substancją jednorodną – jest to złożona mieszanka setek węglowodorów, które „zamarzają” w różnych temperaturach.
Część tej mieszanki stanowią węglowodory prosto łańcuchowe znane jako n-alkany. Gdy temperatura obniża się, niektóre spośród nich wytrącają się z roztworu w postaci kryształków parafiny. Gdy paliwo ulega dalszemu schłodzeniu, wytrąca się jeszcze więcej kryształków, tworzących siatkę uniemożliwiającą przepływ paliwa.
Problemy kierowców podczas mroźnej zimy spowodowane są obecnością takich kryształków parafiny, które zatykają filtry w układzie paliwowym pojazdu. W związku z tym w pewnym momencie zaczęto oznaczać jako prognostyk sprawności pojazdu podczas mrozów temperaturę zablokowania zimnego filtru (Cold Filter Plugging Point — CFPP). Temperaturę tę określa się, mierząc przepływ oleju napędowego przez filtr w niskiej temperaturze.
Wymogi prawne dotyczące przepływu oleju napędowego w niskiej temperaturze (oparte na CFPP) różnią się zależnie od pory roku. Zimą są one, rzecz jasna, ostrzejsze. Aby spełnić te wymagania i poprawić właściwości paliwa w niskiej temperaturze, zimą rafinerie dodają do olejów napędowych substancje poprawiające płynność średnich destylatów w niskich temperaturach.
Zimowy olej napędowy BP Ultimate z technologią active Active
Do zimowego oleju napędowego BP Ultimate z technologią ACTIVE dodawane są specjalne składniki, dzięki którym kryształki parafiny są jeszcze mniejsze, ich zagęszczenie w paliwie jest jednorodne i łatwiej przechodzą one przez filtry paliwa, co oznacza bardziej niezawodne funkcjonowanie silnika podczas mrozów. Zostały specjalnie zaprojektowane w ten sposób, żeby pracować lepiej w niższych, niż zwykle temperaturach zimą. Co więcej, BP Ultimate Diesel z technologią ACTIVE usuwa brud z silnika i dzięki temu możesz na jednym baku przejechać nawet do 56* kilometrów więcej, w porównaniu ze zwykłym olejem napędowym.
Aby zapewnić sobie spokój tej zimy, zatankuj zimowy olej napędowy BP Ultimate z technologią ACTIVE.
* W porównaniu do zwykłych paliw ON. Zwykłe paliwa to paliwa bez dodatków spełniające jedynie podstawową Polską Normę PN-EN. Dla pojazdów z silnikami benzynowymi korzyść wynosi nawet do 44km dalej na jednym baku. Osiągane korzyści mogą zależeć od rodzaju pojazdu, warunków drogowych, stylu jazdy kierowcy lub innych czynników.
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: