Zestawy naprawcze do opon motocyklowych – przegląd
Istnieje kilka sposobów na doraźne uszczelnienie opony, gdy w trasie zdarzy się nam złapać kapcia. Większość nie wymaga demontowania opony czy umiejętności technicznych, a pozwala na spokojne dojechanie do serwisu czy wulkanizacji.
– Zestawy dzielą się na takie, co służą do opon dętkowych i bezdętkowych. Pierwsze zawierają elementy potrzebne do łatania dętki, która jest montowana najczęściej w motocyklach ciężkich czy enduro. Natomiast dziurę w oponie bezdętkowej zaklejamy przy pomocy „sznurka”, kleju i szydełka. Przy czym, zestaw jest o tyle lepszy, że nie zawiera preparatów klejo-pochodnych (które zaklejają również wentylek i nie pozwalają na ponowne dopompowanie) i nawet przy kolejnym kapciu, można przeprowadzić kolejną naprawę. To dobry zestaw także dla osób gustujących w jeździe off-road – opowiada nam Szymon Turfin, który dla Motocainy opisuje różnego rodzaju zestawy naprawcze do opon dostępne we wrocławskim sklepie strefagp.pl.
Fakty i mity o uszkodzeniach opon motocyklowych – czytaj tu. |
Najtańsze preparaty to tzw. dojazdówka w sprayu, czyli mieszanka klejów żywicznych i sprężonego powietrza. Po wykorzystaniu preparatu wg. instrukcji producenta, możemy spokojnie dojechać do serwisu opon. Jednak do tego typu rozwiązań powinniśmy mieć nóżkę centralną, by opona nie miała obciążeń.
Opony motocyklowe – wybór, eksploatacja, oznaczenia: kompendium wiedzy o oponach motocyklowych. Kliknij tu. |
Na dalsze trasy i w miejsca, gdzie dostępność dętek czy opon jest mała – warto zainwestować w droższe zestawy z narzędziami, paroma nabojami i specjalnym zaworkiem, który pozwoli na dozowanie powietrza. Praktyczne zestawy wyprawowe to takie, które są skompresowane – zawierają mało miejsca, a jednocześnie posiadają wszechstronne narzędzia do obu typów opon.
Kompresor do opon motocyklowych |
Są w sprzedaży również małe kompresorki, ładnie zapakowane, które możemy podpiąć do gniazda zapalniczki lub bezpośrednio do akumulatora. Mamy różne końcówki np. do opon, materacy, piłek – także zastosowanie ich jest wszechstronne.
Zestaw łatek do dętki |
Przegląd produktów do naprawy opon w sklepie Strefa GP:
Zestaw łatek do dętki – 6 złotych
Czyli: wzmacniane z rozpływem łatki do naprawy dętek, środek wulkanizujący oraz metalowa tarka do czyszczenia uszkodzonego miejsca.
Zawartość:
- 2 łatki o średnicy 26.5 mm
- 2 łatki o średnicy 42.3 mm
- 2 łatki owalne 49.2 x 31.4 mm
- metalowa tarka
- klej
- plastikowe pudełko 5.8 x 8.3 cm
Zapasowe koło w spray’u K2 Tire Doctor 398 ml |
Zapasowe koło w spray’u K2 Tire Doctor 398 ml – 24 złote
Preparat pompuje i uszczelnia przebite opony bez demontażu i używania narzędzi. Nie niszczy opony.
Sposób użycia:
Jadąc powoli ustawić oponę tak aby wentyl znajdował się dokładnie pionowo u góry. Jeśli to możliwe usunąć przedmiot który spowodował przebicie. Nie stosować w przypadku bardzo dużych dziur, zniszczenia części opony lub gdy spadnie ona z obręczy. Solidnie wkręcić końcówkę wężyka w wentyl opony. Podnieść nasadkę u góry puszki, odwrócić puszkę do góry dnem i nacisnąć przycisk. Opona zostanie uszczelniona i napompowana w ciągu 1 minuty. Opona powinna być pompowana do momentu, gdy obrzeż koła podniesie się z ziemi. Odłączyć wężyk od zaworu opony.
Zestaw naprawczy do opon Slime z kompresorem |
Zestaw naprawczy do opon Slime z kompresorem – 100 złotych
Do reperacji opon bez konieczności odkręcania koła. Każdy zestaw zawiera wysokiej jakości uszczelniacz Slime oraz kompresor 12 V o różnej mocy. Maksymalna prędkość po aplikacji to 80 km/h, a środek pozostaje płynny, co może powodować nierównowagę lub drgania opony.
Sposób użycia:
1. Wykręć rdzeń zaworu używając czarnego, plastikowego klucza.
2. Podłącz przezroczysty wężyk między butelką a zaworem i wpuść zalecaną ilość uszczelniacza (1 koło = 1 uszczelniacz). Zaleca się noszenie okularów ochronnych na oczy podczas aplikacji uszczelniacza.
3. Wkręć rdzeń zaworu.
4. Napompuj koło do zalecanego ciśnienia. Po zakończeniu pompowania rusz pojazdem powoli, żeby rozprowadzić uszczelniacz w oponie. Po krótkim dystansie sprawdź ponownie koło.
Duży zestaw naprawczy do opon dętkowych i bezdętkowych |
Duży zestaw naprawczy do opon dętkowych i bezdętkowych – 80 złotych
Zawartość:
– torba
– 3 naboje 16g ze skompresowanym CO2 do pompowania opony,
– aplikator do podłączenia naboi do zaworu opony
– łyżki do opon (2szt)
– świder do powiększania otworów
– przeciągacz do przeciągania sznura
– sznury wulkanizujący -5 szt
– łatki wulkanizujące
– klej
– nożyk
– tarka
– instrukcja w języku polskim
Duży zestaw naprawczy do opon dętkowych i bezdętkowych – zawartość |
Mały zestaw naprawczy do opon bezdętkowych |
Mały zestaw naprawczy do opon bezdętkowych – 40 złotych
Zawartość:
– 2 naboje ze skompresowanym CO2 do pompowania opony,
– adapter do wentyli
– świder do powiększania otworów
– przeciągacz do przeciągania sznura
– sznury wulkanizujący -5 szt
– instrukcja w języku polskim
WM Motor Mini Air – 70 złotych
Mały, przenośny kompresor w wygodnym futerale. Posiada czytelny manometr, przycisk startowy, latarkę i 2 komplety kabli (do akumulatora i gniazda zapalniczki).
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Dziękuję za zwrócenie uwagi – tekst został poprawiony. Przedmiot trzeba usunąć (żeby środek mógł dokładnie zalać uszkodzenie), chyba że nie ma takiej możliwości – wtedy zrobi to dopiero wulkanizator.