Zespoły i kierowcy
Przez kilka miesięcy wiele wskazywało na to, że na torach Formuły 1 może wystąpić tylko 18 kierowców. 5 marca Ross Brawn, były szef zespołu Honda, wycofanego ze współzawodnictwa w grudniu zeszłego roku, ogłosił, że zespół został odkupiony od producenta japońskich samochodów i pojawi się w mistrzostwach pod nazwą Brawn GP.
Choć mówi się, że korzenie Formuły 1 sięgają dziewiętnastego wieku, to nowoczesna era tego sportu rozpoczęła się w roku 1950. Wtedy odbyły się mistrzostwa świata z udziałem zespołów Alfy Romeo, Talbota, Ferrari, Masserati, Deidt-Offenhauser i Kurtis-Offenhauser. Jedynym z tych zespołów, który startuje nadal prawie po sześćdziesięciu latach jest Ferrari.
Pamiętając, że żadnemu z kierowców nie jest przypisany numer „13” warto przypomnieć jak w sezonie 2009 będzie wyglądać kompletna lista startowa konstruktorów i kierowców:
Zespół |
Kierowcy |
Informacje |
|
3 Felipe Massa*** |
Siedziba: Maranello, Włochy |
||
Siedziba: Woking, Wielka Brytania |
|||
BMW Sauber |
5 Robert Kubica |
Siedziba: Monachium, Niemcy/ Hinwil Szwajcaria |
|
Renault |
8 Romain Grosjean** |
Siedziba: Enstone, Wielka Brytania |
|
10 Timo Glock |
Siedziba: Kolonia, Niemcy |
||
12 Jaime Alguersuari* |
Siedziba: Faenza, Włochy |
||
14 Mark Webber |
Siedziba: Milton Keynes, Wielka Brytania |
||
16 Nico Rosberg |
Siedziba: Grove, Wielka Brytania |
||
20 Adrian Sutil |
21 Giancarlo Fisichella* |
Silverstone, Wielka Brytania |
|
Siedziba: Brakley, Wielka Brytania |
* Jaime Alguersuari – hiszpański kierowca zastąpił Sebastiena Bourdais po raz pierwszy w GP Węgier
** Romain Grosjean – Francuz zastąpił Nelsinho Piquet po raz pierwszy w GP Europy
*** Felipe Massa po wypadku na Hungaroring został zastąpiony najpierw przez kierowcę testowego Ferrari Lucę Badoera, a następnie przez Giancarlo Fisichellę, jeżdżącego dotychczas w zespole Force India. Na miejsce Fisichelli w bolidzie nr 21 wsiadł Vitantonio Liuzzi.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: