
Zespół LRP Poland w motocyklowych mistrzostwach świata 2016
LRP Poland, jeden z najbardziej utytułowanych polskich zespołów wyścigowych, wystartuje w sezonie 2016 w pełnym cyklu mistrzostw świata World Endurance na fabrycznych motocyklach BMW.
Po zdominowaniu rywalizacji w motocyklowych mistrzostwach Polski i sięgnięciu po pięć tytułów na przestrzeni sześciu sezonów, w przyszłym roku kierowana przez jeżdżącego managera Bartłomieja Lewandowskiego ekipa LPR Poland wystartuje w mistrzostwach świata.
Dzięki wsparciu BMW i Pirelli, zespół LPR Poland wystawi w sezonie 2016 fabryczne motocykle w pełnym cyklu prestiżowej serii World Endurance, w której ekipa debiutowała już rok temu podczas 24-godzinnego, legendarnego wyścigu w Le Mans – jednej z najsłynniejszych imprez w świecie sportów motorowych.
Polski zespół zakupił dwa fabryczne motocykle BMW S1000RR w specyfikacji EWC oraz najwyższej jakości sprzęt; włącznie z najnowocześniejszymi systemami szybkiego tankowania i zmiany kół, od słynnej ekipy Marc VDS. Belgijski zespół znany jest przede wszystkim ze startów w motocyklowych mistrzostwach świata MotoGP i Moto2, ale ma także na swoim koncie rywalizację w World Endurance jako oficjalna ekipa BMW.
Zespół LRP Poland przekazał już Międzynarodowej Federacji Motocyklowej FIM zgłoszenie do startu w pełnym cyklu przyszłorocznej serii World Endurance, w ramach której najszybsi motocykliści świata ścigają się w takich wyścigach wytrzymałościowych jak 24 godziny Le Mans i Bol d’Or, czy ośmiogodzinne zmagania w niemieckim Oschersleben i na japońskim torze Suzuka.
Po potwierdzeniu swoich planów, zapewnieniu budżetu i zorganizowaniu niezbędnej struktury oraz zaplecza, w najbliższych tygodniach zespół skupi się na sfinalizowaniu umów z najlepszymi polskimi zawodnikami, którzy reprezentować będą barwy LRP Poland w MŚ w przyszłym roku.
„Dzięki systematycznemu rozwojowi i przemyślanej strategii, na arenie krajowej jako zespół osiągnęliśmy już praktycznie wszystko i od dłuższego czasu myśleliśmy o startach w mistrzostwach świata – wyjaśnia manager ekipy Bartłomiej Lewandowski. – Po udanym ubiegłorocznym debiucie w Le Mans wybór padł na słynną serię World Endurance, która jest najtrudniejszym sprawdzianem zarówno dla zawodników, motocykli, jak i całych ekip. Trwające po 24 godziny wyścigi to w końcu wyjątkowy test nie tylko umiejętności, ale także niezawodności i pracy zespołowej.”
„Po długich negocjacjach z managerem ekipy Marc VDS Michaelem Bartholemym w piątek doszliśmy do porozumienia i zakupiliśmy od Belgów praktycznie cały ich fabryczny zespół. Nasi eksperci z KosaMotocykle przez kilka dni szczegółowo przyglądali się motocyklom i całemu osprzętowi, potwierdzając ich najwyższą jakość. Fabryczne motocykle, przygotowane bezpośrednio przez BMW oraz najnowszy, sprawdzony sprzęt do tankowania i zmiany kół dają nam świetne podstawy do udanego debiutu w MŚ jako pierwszy polski zespół w pełnym cyklu.”
„Jesteśmy już także po pierwszych rozmowach z organizatorami i czekamy na potwierdzenie kalendarza oraz oficjalne zatwierdzenie naszego zgłoszenia, ale to już tylko formalności. Czeka nas teraz bardzo pracowita zima pod względem organizacyjnym, bo starty w mistrzostwach świata to wyzwanie także od tej strony. Najpierw chcemy jednak potwierdzić skład i wystawić jak najlepszych polskich zawodników oraz mechaników.”
„Wszystko to nie byłoby możliwe, gdyby nie pomoc i zaangażowanie naszych wieloletnich, polskich partnerów. Szczególne podziękowania należą się pod tym względem Robertowi Domańskiemu z BMW Polska oraz Maciejowi Łozińskiemu z Pirelli Polska, a także firmom HAAS Recykling Polska i Eko-Max Recykling.”
Więcej o zespole LRP Poland na profilu na Facebooku www.facebook.com/TeamLRPPoland i kanale Youtube www.youtube.com/channel/UCtgRnw33YVoxy7M1Tc8pzzA .
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: