Zenith Irfan ma misję w Pakistanie
Zenith Irfan jest niesamowitą, 20-letnią motocyklistką z Pakistanu, która postanowiła podróżować po kraju, by obudzić w innych kobietach poczucie własnej wartości i zbierać pieniądze na cele charytatywne.
Jej podróż rozpoczęła się 14 czerwca na Hondzie 125. Przez 6 dni jechała samotnie do Kaszmiru, bo marzeniem jej zmarłego 10 miesięcy temu ojca, było podróżowanie na motocyklu. Zrozumiała wtedy, że życie nie trwa wiecznie i trzeba je dobrze wykorzystać! Dlatego jej podróże są także okazją do zbierania środków na remonty meczetów i pomoc dla ofiar powodzi w Chitral.
Wiedziała także, że to nie będzie łatwe zadanie, bo społeczeństwo pakistańskie nie akceptuje takich form spędzania czasu przez kobiety, uważając jazdę motocyklem za hańbiącą i bezwstydną. Dlatego Zenith podczas podróży chętnie spotyka się z ludźmi, a w szczególności z kobietami, by rozmawiać o tym i przekonywać je do otwarcia się na nowe możliwości:
– Jako pakistańska kobieta mam pewne ograniczenia społeczne, więc muszę uważać na to co mówię i na swój język ciała. Jednak podczas moich przygód motocyklowych, staram się wzmocnić odwagę innych kobiet i zachęcić je, by walczyły o swoje pasje i cele – mówi Zenith.
– Podróż nie jest przejazdem z punktu A do punktu B. Jest to raczej okazja do odkrywania siebie i dotarcia do emocji w swoim wnętrzu (…) Podróżowanie jest błogosławieństwem. I wcale nie chodzi o podróże do nowych miejsc, ale o naukę postrzegania świata z różnych perspektyw, w sposób twórczy i ciągłe znajdowanie się w stanie ciekawości – napisała Zenith na swoim profilu.
Motocyklistka pierwszy raz prowadziła motocykl w wieku 12 lat i ma bardzo liberalną mamę, która ją wspiera. Zenith Irfan to pionierka motocyklowa w swoim kraju, która nie potrzebuje wysokiej klasy motocykla i topowej odzieży, żeby realizować swoje marzenia. Ma wiele odwagi i jasno postawione cele. Przy takiej silnej kobiecie – stereotypy wysiadają!
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: