Zegarek inspirowany wizjonerem motoryzacji. Jean Bugatti Timepiece to zegarmistrzowskie arcydzieło
To jeden z najbardziej złożonych i innowacyjnych zegarków, jakie kiedykolwiek stworzono, godny spuścizny Bugatti: zegarek Jacob & Co. x Jean Bugatti.
Zegarek Jean Bugatti to prawdopodobnie najbardziej wymagający projekt zegarmistrzowski, jakiego kiedykolwiek podjął się Jacob & Co, nazwany na cześć wizjonera motoryzacji.
Jean był najstarszym synem Ettore Bugatti. Urodził się w 1909 roku, tym samym w którym Ettore założył swoją nową firmę w Molsheim. Jako dziecko, Jean uwielbiał patrzeć, jak rzemieślnicy Bugatti z pasją projektują i budują samochody. Później stanął na czele rodzinnej firmy i zaprojektował takie motoryzacyjne arcydzieła jak Type 50, Type 41 Royale z najdłuższym rozstawem osi, jaki kiedykolwiek stworzono, czy Type 57SC Atlantic.
Limitowany do zaledwie 57 sztuk zegarek Jean Bugatti jest hołdem złożonym temu niezwykłemu wizjonerowi. Tak jak projekty motoryzacyjne Jeana Bugattiego przeciwstawiały się ustalonym trendom, tak samo ten zegarek jest jednym z najbardziej wyrafinowanych zegarków, jaki został stworzony w ostatnich latach i wkracza na terytorium, którego Jacob & Co. nigdy nie badał.
Składająca się w sumie z 470 elementów, delikatna, cienka konstrukcja ma okrągłą kopertę, okrągłą ramkę, krótkie i wyszukane występy, grzybkowe popychacze i w pełni polerowaną kopertę z różowego lub białego złota.
Dwa otwory na tarczy zawierają parę jednominutowych tourbillonów. Ich konstrukcję wieńczy kultowe logo Bugatti „EB”, wykonane z polerowanej stali. Zegarek Jean Bugatti podaje godziny i minuty dzięki parze czerwonych, skierowanych do wewnątrz wskazówek umieszczonych na obręczy cyferblatu.
Para krótkich, niebieskich wskazówek zakotwiczonych na środku tarczy to wskazówki chronografu. Pierwsza, dłuższa, oznacza sekundy chronografu, a krótsza oznacza dziesiątki sekund chronografu. Kiedy każda z nich dobiega do końca swojego biegu, przeskakuje do tyłu, definiując w ten sposób podwójny chronograf wsteczny. Chronograf jest zasilany i regulowany autonomicznie z oddzielną lufą i organem regulującym wysokie częstotliwości.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: