Zawodowi kierowcy i ich rodziny są dyskryminowani. Mogą mieć koronawirusa, ale nikt nie chce tego sprawdzić
Brak 14-dniowej kwarantanny dla zawodowych kierowców wykonujących międzynarodowy transport i przewóz osób to jedyne wyjście, aby zapewnić stały przepływ dóbr przez granicę. Takie ulgowe traktowanie ma jednak swoje poważne konsekwencje.
Epidemia to bardzo trudny okres dla nas wszystkich, ale każdy rozumie, że wprowadzane ograniczenia mają na celu powstrzymać rozprzestrzenianie się koronawirusa. Wśród owych obostrzeń jest zamknięcie granic i obowiązkowa 14-dniowa kwarantanna dla każdego obywatela wracającego do kraju. Jedynym wyjątkiem są kierowcy zawodowi, na przykład przewożący towary, co jest jedynym wyjściem, jeśli chcemy mieć pełne półki w sklepach. Ale rodzi to też poważny problem.
Przeczytaj też: Koronawirus a transport. Czy tarcza antykryzysowa pomoże tej branży?
Załóżmy, że jakiś kierowca zaraził się koronawirusem podczas pobytu za granicą i wrócił do Polski do swojej rodziny. Mógł tę swoją rodzinę zarazić. Dopóki u którejś z tych osób nie wystąpią objawy, nie mamy pewności, czy nie jest ona nosicielem. Polskie służby nie przewidują bowiem żadnych kontrolnych badań dla zawodowych kierowców i ich rodzin, więc muszą oni żyć w strachu i niepewności.
Przeczytaj też: Kierowcy zawodowi a kwarantanna przez koronawirus – kto odpowiada za ten chaos?
Jest jeszcze jeden problem z tym związany. Jak podaje portal Money.pl, rodziny kierowców zawodowych spotykają się ze stygmatyzacją. Ich żony są proszone na przykład o nieprzychodzenie do miejscowych sklepów, ponieważ wszyscy boją się zarażenia. Inna kobieta otrzymała polecenie nieprzychodzenia do pracy do czasu zakończenia epidemii. Traktowani są jak osoby, które uciekły z kwarantanny, a przecież zgodnie z prawem jej nie podlegają. Choć powinny.
Przeczytaj też: Koronawirus diametralnie zmienia pracę firm transportowych. Mapa z informacjami o kontrolach sanitarnych
Oburzające jest to, że wiele takich rodzin zostało pozostawionych samymi sobie. To także bardzo nieodpowiedzialne, ponieważ w ten sposób możemy mieć stały dopływ koronawirusa z zagranicy, a zanim u jakiegoś kierowcy wystąpią objawy, może on już w tym czasie zarazić swoją rodzinę. Żona kierowcy z kolei może – po prostu – zarazić na przykład ludzi w sklepie, czy aptece.
Zobacz też:
Blokowanie tirów na autostradzie – zabawa dla całej rodziny?
Zawracał w korytarzu życia i zajechał drogę wozowi strażackiemu
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: