Zawodniczki w Rajdzie Świdnickim-Krause 2013
Już w najbliższy weekend w Górach Sowich ryk rajdowych silników będzie budzić wiosnę. Przed nami inauguracja rajdowego sezonu w dwóch cyklach: RSMP i RPP.
To, czego najbardziej boją się kierowcy podczas Rajdu Świdnickiego-Krause, to warunki pogodowe. Śnieg, lód czy błoto pośniegowe w niektórych partiach trasy mogą mocno utrudniać dobór opon na całą pętlę rajdu. Organizator pozwala na opony zimowe, jednak meteorolodzy są optymistami (nie po raz pierwszy) i wiosnę widzą tuż za rogiem. Poprzednie edycje rajdu przyzwyczaiły kibiców do piknikowej pogody i leżakowania na zielonej trawce – tym razem radzimy ubrać się jednak trochę cieplej!
W 2013 roku sezon rajdowy rozpoczyna się dopiero w kwietniu. Do cyklu mistrzostw Polski zgłosiło się 48 załóg, a na liście zgłoszeń do Rajdowego Pucharu Polski jest ich również – 48. Wysoka frekwencja zawodników, jak i kobiet z lat ubiegłych – niestety się nie powtórzyła, ale trzymamy kciuki, by w trakcie sezonu się poprawiła!
Na zawodników cyklu mistrzowskiego czeka 13 odcinków specjalnych i prolog rozgrywany w centrum Świdnicy wieczorem w piątek, razem 170 km w maksymalnym skupieniu. Zawodnicy RPP dołączą do bardziej doświadczonych kolegów w niedzielę i pokonają 6 odcinków specjalnych o długości ok. 77 km.
W inauguracji sezonu rajdowego wezmą udział 4 pilotki i jedna kobieta za kierownicą. W cyklu RSMP z numerem 16. zobaczymy Tomka Czopika i Magdalenę Lukas. Ten doświadczony kierowca zapowiada, że pojawi się na pewno w 4 rundach mistrzostw Polski Lancerem Evo X i postara się zorganizować budżet na kontynuację sezonu. A tak uzasadnia wybór swojej pilotki:
– Będę jeździł z Madzią Lukas. Jechałem już z nią w 2009 roku dwa rajdy. Kultura w samochodzie, kobieta (!), dobrze dyktuje i jest leciutka – same zalety! – mówił z uśmiechem Tomek Czopik podczas przedrajdowych testów.
Magda Lukas i Tomek Czopik |
![]() |
fot. z archiwum Tomka Czopika
|
A sama Magda Lukas opowiedziała Motocainie na gorąco o warunkach na trasach rajdu:
– Jestem już po zapoznaniu z trasą i muszę powiedzieć, że takich warunków na rajdzie Świdnickim jeszcze nie było! Będzie trudno i wymagająco, bo na trasie pojawia się śnieg, koleiny, dużo piachu, dużo wody oraz mnóstwo dziur – ale pomimo tego będziemy walczyć!!! Bardzo się cieszę z powrotu na trasy rajdowe i to w dodatku w zespole z Tomkiem Czopikiem! Mamy w planie wystartować w pełnym sezonie i jak na razie 4 rajdy mamy zapewnione dzięki sponsorom: firmie Link 4 oraz firmie SONAX. Jedziemy Mitsubishi Lancer Evo X, więc będzie szybko, a jak to szybko przełoży się na wyniki – tego dowiemy się po rajdzie (śmiech). Pozdrawiam wszystkich, proszę nam kibicować i trzymać za nas kciuki – mówi zawodniczka.
Kolejną (tajemniczą) pilotką będzie Cathy Derosseaux u boku Aleksa Zawady w Renault Clio z numerem 22. Ten radomski kierowca jakiś czas temu zapowiadał, że cały sezon dyktować mu będzie trzykrotny mistrz Polski oraz mistrz Francji – Xavier Panseri. Jednak pod jego nieobecność na prawym fotelu zagości Cathy.
U boku Grzegorza Sikorskiego pojedzie trzecia pilotka – Katarzyna Pytel-Majkowska. Załogę zobaczymy w Fordzie Fiesta z numerem 36. Kasia pojedzie w zastępstwie Małgosi Malickiej-Adamiec:
– Tegoroczny Rajd Świdnicki pojadę gościnnie na prawym fotelu Forda Fiesty ST, którego prowadzić będzie Grzesiek Sikorski. Z powodu spraw osobistych jego stała pilotka musiała zrezygnować z tego rajdu, więc Grzesiek zaprosił mnie na prawy fotel. Nie ukrywam, że propozycję przyjęłam z radością, ponieważ lubię te odcinki! W Rajdzie Świdnickim miałam możliwość już startować – w związku z tym liczę, że będę w stanie pomóc kierowcy w szybkim, ale również bezpiecznym przejechaniu całego dystansu. Mam nadzieję, że zgodnie z zapowiedziami przyszły tydzień będzie o wiele cieplejszy i wszyscy będziemy mogli pojechać rajd po suchym asfalcie. Serdecznie pozdrawiam wszystkich kibiców, dziękuję za wsparcie i miłe słowa – mówi Kasia.
Katarzyna Pytel-Majkowska |
![]() |
fot. archiwum zawodniczki |
W niedzielę na rajdowych trasach zobaczymy kolejne dwie zawodniczki zgłoszone w cyklu RPP. Będzie to Klaudia Temple za kierownicą Hondy Civic z numerem 142, a na jej prawym fotelu tradycyjnie – Jakub Wróbel. To zawodniczka, która wśród kobiet może pochwalić się największą regularnością startów za kierownicą w rajdach RPP ostatnich lat i wynikami w czołówce swojej klasy. Klaudia (razem z Kasią Pytel-Majkowską) rozgrzała się już na III-ligowym Rajdzie Czechowickim po śniegu, więc gdyby zimowe warunki się utrzymały – z pewnością da sobie radę!
No i na koniec w Fiacie Seicento z numerem 147 wystartuje Kasia Kowalczyk u boku Dawida Głucha. Kasia miała w planie starty z inną zawodniczką, ale musiała je zmienić:
– Planowałam na ten sezon wszystkie rundy RPP i RSMŚL i nic się nie zmieniło oprócz tego, że niestety nie zapowiada się, abym prędko zajęła prawy fotel u Oli. Ale cały czas walczymy, żeby się to udało! W tym roku treningowo przed Świdnickim pojechałam Rajd Czechowicki i mam zamiar robić jak najwięcej kilometrów, aby moje doświadczenie było coraz większe i żeby zrobić w przyszłości licencje do RSMP i się dalej rozwijać.
Kasia Kowalczyk |
![]() |
fot. Katarzyna Wojtiuk
|
Z Dawidem gościnnie jadę tylko Rajd Świdnicki i być może Mikołowski, ale to zależy od dostępnego czasu, ponieważ te dwa rajdy są terminowo blisko siebie. Swoją przygodę z rajdami na poważnie zaczęłam od zeszłego Rajdu Karkonoskiego w którym wystartowałam ze Sławkiem Blatem, później z powodu częstych wyjazdów musiałam odpuścić starty. Dlatego też w tym roku, chcę zrobić jak najwięcej kilometrów. Wcześniej od 17-go roku życia jeździłam w amatorkach, a na większe rajdy jako sędzia zabezpieczenia – przy czym również świetnie się bawiłam!
Sceptycznie jestem nastawiona do tego rajdu, pewnie też przez pogodę, która nas nie rozpieszcza i nie wiadomo, na co się szykować… W dniu rajdu na pewno wszystkie złe humory miną i będzie stale „banan na twarzy”, bo w końcu będę w swoim żywiole! – podsumowuje wesoło Kasia.
Zapraszamy do czynnego kibicowania podczas Rajdu Świdnickiego-Krause, może gorące wsparcie wynagrodzi zawodnikom chłodną aurę. Szczegółowy harmonogram i bieżące wyniki znajdziecie na oficjalnej stronie rajdu – www.rajdkrause.pl
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: