Zawodniczki w Rajdzie Barbórka
W sobotę 3 grudnia zostanie rozegrany 49. Rajd Barbórka. Jest to prestiżowe zwieńczenie sezonu, łączące zawodników różnych dyscyplin sportów motorowych. Wśród nich zobaczymy 3 kobiety za kierownicą i 6 pilotek.
Inessa Tushkanova |
fot. tushkanova.com |
Trasa rajdu obejmująca warszawskie Bemowo, Żerań i Służewiec jest zmodyfikowana i krótsza, niż w poprzednich sezonach. Ale rajd tradycyjnie zakończy Kryterium Asów na ulicy Karowej, na którym wystartują najlepsze załogi oraz goście specjalni. Dwie listy zgłoszeń na Rajd Barbórka gromadzą aż 122 załogi.
W tegorocznej edycji rajdu niekwestionowaną gwiazdą będzie Inessa Tushkanova – pasją tej 25-letniej ukraińskiej modelki, znanej ze stron Playboya – są rajdy i wyścigi (wywiad z Inessą już jutro). Inessa wraz z pilotką Natalyą Potapovą wystartują za kierownicą Renault Clio Ragnotti z numerem 53 w fabrycznej specyfikacji. Samochód przygotuje i będzie serwisować polska firma 2Brally. Zawodniczka zdradza, że to dopiero początek jej startów w Polsce.
Martyna Zarębska |
fot. www.martirally.3-2-1.pl |
– Bardzo się cieszę, że dostałam zaproszenie od Automobilklubu Polskiego na Rajd Barbórki i oczywiście z przyjemnością zaprezentuję się polskim kibicom. W tym roku szczęśliwie sezon wyścigowy zakończyłam na podium Mitjet, wystartowałam w paru rajdach w Europie. Mam nadzieję pojawić się w Polsce w przyszłym roku na odcinkach rajdowych, ale również jest możliwe, że Tor Poznań stanie mi się bliskim obiektem – mówi Inessa.
Martyna Zarębska w tym sezonie dyktowała Ireneuszowi Pleskotowi, ale na czas Rajdu Barbórka przesiada się do kolegi z teamu – Pawła Bielaka. Załoga obiecuje walczyć o występ na Karowej.
– Jak wiadomo Barbórka jest specyficznym rajdem, ale ma w sobie to coś! Dlatego cieszę się bardzo na myśl o sobocie, spędzonej na prawym fotelu Peugeota 207 RC Pawła Bielaka. W miniony weekend przejechaliśmy prawie 100 kilometrów treningowych, więc śmiało mogę powiedzieć, że jesteśmy gotowi do walki w klasie i o dostanie się na Karową. Liczymy na gorący doping kibiców wzdłuż trasy, a my w zamian postaramy się nie zawieść oczekiwań. W końcu ten dzień to rajdowe święto dla nas wszystkich – mówi Martyna.
Adriana Kociszewska |
fot. materiały zawodniczki |
Numer 79 na liście zgłoszeń należy do Adriany Kociszewskiej i Tomka RS Tokarskiego w Hondzie Civic. Sezon tej zawodniczki bogaty w starty nie był, ale jego lepszego zwieńczenia chyba nie mogła sobie wymarzyć.
– Będzie to nasz debiut w tych zawodach i mam nadzieję, że będziemy się dobrze bawić. Wprawdzie plany na ten sezon były nieco bogatsze niż występ jedynie w Rajdzie Mazowieckim i Barbórce, ale życie niestety nieco zweryfikowało moje założenia. Na prawym fotelu, jak dotychczas, zasiądzie Tomek Tokarski. Mam nadzieję, że w sezonie 2012 uda się pojechać coś więcej niż tylko dwa rajdy. Do zobaczenia na odcinkach! – mówi Ada.
Jednak jej pilot nie liczy na Karową.
– Z racji nietypowego podziału na klasy, będziemy się ścigać ze znacznie mocniejszymi samochodami i o wiele bardziej od nas doświadczonymi zawodnikami. Więc zakwalifikowanie się naszą, nienajnowszą Hondą do „Karowej” pozostanie zapewne w sferze marzeń… Ale mam nadzieję, że pozytywnych wrażeń i tak nie zabraknie – dodaje Tomek.
Wilk & Żuk Rally Team |
fot. Tomasz Bielecki
|
Pod patronatem Motocaina.pl na Rajdzie Barbórka wystąpi także polski, kobiecy zespół rajdowy – Magda Wilk i Jola Żuk w Kia Picanto z numerem 88. Dziewczyny o występ na Karowej martwić się nie muszą – bo na 100 % wystąpią tam w przejeździe pokazowym! O załodze przeczytasz tu, a wywiad przedrajdowy znajdziesz tutaj.
Dodatkowa lista zgłoszeń na Rajd Barbórka obejmuje klasę Legend. Warunkiem znalezienia się na niej jest start z utytułowanym, byłym zawodnikiem za kierownicą lub/i start w kultowym aucie rajdowym. 10 spośród 32 załóg klasy Legend będzie miało okazję zaprezentować się na Karowej. Być może zaszczytu tego dostąpią zgłoszone w tej klasie pilotki? A są to: Alicja Grzybowska u boku Andrzeja Jaroszewicza w Fiacie 125p, Dominika Tajner-Idzik (prywatnie partnerka Michała Wiśniewskiego) pilotująca Wojciecha Bogucińskiego w Porsche 924 i Dorota Słupecka na prawym fotelu Opla Manta u boku Franka Baerta.
Zapraszamy do Warszawy na widowisko pełne motorowych wrażeń!
Harmonogram Rajdu Barbórka
Sobota, 3 grudnia 2011
OS 1 |
Tor FSO |
długość 7,12 km |
czas rozpoczęcia 7:30 |
czas zakończenia 11:30 |
OS 2 |
Tor Służewiec |
długość 7,92 km |
czas rozpoczęcia 8:30 |
czas zakończenia 12:30 |
SERWIS |
Bemowo |
|
czas rozpoczęcia 9:30 |
czas zakończenia 13:30 |
OS 3 |
Bemowo |
długość 3,74 km |
czas rozpoczęcia 10:00 |
czas zakończenia 14:00 |
OS 4 |
Karowa |
długość 2,10 km |
czas rozpoczęcia 16:00 |
czas zakończenia 20:00 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: