
Zawodniczki w 47. Rajdzie Świdnickim-Krause
W najbliższy weekend ruszy cykl rajdowych mistrzostw Polski, także w wersji historycznej. Sezon otworzy kultowy Rajd Świdnicki-Krause.
Już w najbliższą sobotę, 23 kwietnia, rozpocznie się 47. Rajd Świdnicki-KRAUSE – pierwsza runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2019. To jedna z najważniejszych i najbardziej znanych imprez motoryzacyjnych na Dolnym Śląsku, która co roku przyciąga tłumy kibiców.
Na Rynku w Świdnicy odbędzie się ceremonia Startu i Mety zawodów, a sportowa rywalizacja rozpocznie się od bardzo widowiskowego odcinka specjalnego „Super OS Świdnica”, rozgrywanego w centrum miasta.
Podczas rajdowego weekendu załogi będą rywalizować na dziewięciu odcinkach specjalnych, których łączna długość wynosi blisko 120 kilometrów. Walka o zwycięstwo będzie z pewnością bardzo zacięta, bo aż jedenaście załóg skorzysta z samochodów R5, które dają największe szanse na zwycięstwo.
Do udziału w tegorocznym Rajdzie zgłosiło się 92 zawodników, a do pierwszej rundy Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zgłosiło się 19 załóg i dodatkowo trzy pojadą bez pomiaru czasu. Łącznie na liście zgłoszeń widnieją nazwiska 8 zawodniczek – wszystkie w roli pilota.
W Fordzie Fiesta Proto (Open 4WD) z numerem 19 wystartuje duet: Hubert Maj i Magdalena Kisiel. To będzie debiut tej pary w RSMP, jednak w ubiegłym sezonie przygotowywali się do tego solidnie, min. przejeżdżając ten cykl samochodem funkcyjnym i startując rajdach w mniejszej rangi.
– Cieszę się bardzo, że na liście kipiącej od testosteronu są akcenty kobiece, które nadają kolorytu całej rajdowej „rodzinie”. Będę mocno trzymać kciuki za wszystkich, ale w szczególności za zawodniczki, których nazwiska widziałam na liście startowej. Gratuluje wspaniałej pasji! Świdnica już tuż, tuż i lekki stresik się udziela, ale z milionem życzeń „przyczepności”, wierzę, że będzie dobrze. A nawet bardzo dobrze! Do zobaczenia na świdnickich asfaltach – mówi Magdalena.
W numerem 51 w Hondzie Civic na rajdowe odcinki powraca para Tomasz i Agnieszka Pyra:
– Po ponad roku przerwy, ruszamy na rajdowe trasy Mistrzostw Polski w 47. Rajdzie Świdnickim-KRAUSE. Świdnica zawsze była dla nas szczęśliwa, aczkolwiek w tym sezonie startujemy w klasie Open 2WD – najliczniejszej (14 załóg), więc o dobre miejsce będzie zacięta walka. Ta klasa pozwala na znacznie szerszy zakres modyfikacji samochodu, jednak póki co, z braku czasu (i jak zawsze bardzo napiętego budżetu) – zmiany są raczej symboliczne, poprawiające może nie tyle osiągi, co niezawodność samochodu. Mamy nadzieję, że na kolejne eliminacje uda się trochę bardziej dozbroić samochód. Niestety zabrakło również czasu na testy i treningi, więc jako pilot będę musiała bardzo polegać na wcześniejszym doświadczeniu, zdobytym na trasach tego jakże fantastycznego Rajdu – mówi Agnieszka przed startem.
Z numerem 58 zobaczymy załogę Peugeota 106 (Open 2WD) w składzie: Artur Makówka i Anna Sak:
– Po debiutanckim sezonie w Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski – zakończonym na podium, przyszedł czas na kolejne wyzwanie. Sezon 2019 to starty w RSMP, z nowym kierowcą i nowym samochodem, choć pozostaję wierna rajdówkom rodem z Francji i koncernu PSA. Przed nami sezon ciężkiej pracy, dopracowania opisu i dyktowania w tempo – po prostu „dotarcia się” nowej załogi. Chociaż tak nie do końca nowej, bo w ubiegłym roku, udanie wystartowaliśmy wspólnie w Rajdzie Ziemi Bocheńskiej im. Janusza Kuliga. Starty to dla mnie, przede wszystkim, cudowna dawka sportowych emocji i adrenaliny dającej „pozytywnego kopa”. Kolejne kilometry oesowe, z kolejnym kierowcą, to zdobywanie nowych doświadczeń – wszak pilot jak człowiek – uczy się całe życie. Z pewnością jazda na znajomych mi odcinkach, ułatwi zadanie, jednak zdaję sobie sprawę, że czeka nas ciężka praca. Rajdy to głównie ciężka praca i dążenie do perfekcji. Rutyna tu jest niebezpieczna, a także jest wrogiem rozwoju, dlatego w tym sezonie chciałabym zrobić kolejne postępy w roli pilota. Z niecierpliwością oczekuję na najbliższy start w pierwszej rundzie RSMP. Tradycyjnie sezon otwiera Rajd Świdnicki – KRAUSE, znany przez ponad 30 lat jako ELMOT. Rajd z kultowymi odcinkami i z walimskimi patelniami na czele. Liczę na udany weekend w Górach Sowich, spotkanie z rajdowymi przyjaciółmi z ubiegłego sezonu HRSMP (którzy będą rywalizować na tej samej trasie), a przede wszystkim na osiągnięcie w niedzielę mety na świdnickim Rynku – mówi Anna.
W Fiacie Seicento (HR5) z numerem 71 zobaczymy Krzysztofa Grocholskiego i Monikę Rawską w roli pilota:
– Nadszedł ten dzień w którym trzeba zetrzeć kurz z kasku. Po kilku latach przerwy wracam, pełna zapału, na odcinki. Nie będzie to pełny cykl, ale każdy kilometr oesowy to powód do radości. Zadanie na ten rajd to dojechać do mety i dobrze się bawić. Ale coś czuję, że jak włączy się stoper, to duch rywalizacji obudzi się również. Pozdrawiam wszystkich kibiców i do zobaczenia na odcinkach – mówi Monika.
W Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski wystartują kolejne załogi z kobietami w składzie. W Audi Quattro z numerem 103 zobaczymy Magdalenę Tokarską, która wspierać będzie Artura Rowińskiego.
Z numerem 106 w BMW E30 M3 zobaczymy Arkadiusza Kulę za kierownicą i Małgorzatę Opałka w roli pilota:
– Po kilku latach przerwy w startach, w trakcie których zostałam mamą, pasja zwyciężyła i w tym sezonie wracam na trasy rajdowe. Usiądę na prawym fotelu, doświadczonego kierowcy, Arka Kuli, z którym w ramach pierwszych testów wystartowaliśmy w kultowym Megane Maxi w rajdzie Szilveszter Rallye na Węgrzech. Sezon 2019 zaczęliśmy od Memoriału w Wieliczce, jadąc BMW M3, którym będziemy kontynuować zmagania na oesach 47. Rajdu Świdnickiego-Krause. Jest to rajd z technicznymi odcinkami specjalnymi, które wymagają od załogi pełnego skupienia. Na przejazd rajdówek czekają również, uwielbiane przez zawodników i kibiców, „patelnie walimskie”. Powrót na świdnickie trasy to dla mnie też podróż sentymentalna, ponieważ oglądałam je po raz pierwszy jako kibic, a później już jako pilotka mojego męża. A w najbliższy weekend będziemy szlifować tu swoją współpracę z Arkiem – mówi Małgorzata.
Kolejna męsko-damska załoga to Paweł Chojnacki z Ewą Habryn-Chojnacką w BMW E30 318is z numerem 108. A wśród załóg, które zdobywając kolejne doświadczenia, wystartują bez pomiaru czasu jest jeszcze Wojciech Goździewicz z Joanną Madej. Czyli niezłe połączenie dwukrotnego wicemistrza Polski w drifcie i bardzo doświadczonej w zadaniach pilota zawodniczki z BMW E30 318is.
Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie rajdu: http://rajdkrause.pl a także koncie FB: http://facebook.com/rajdswidnickiKRAUSE/ .
Harmonogram zawodów:
27 kwietnia (sobota)
Odcinek Testowy „Walim (Przełęcz) – Walim” 9.00 – 13.30
CEREMONIA STARTU – Świdnica/Rynek 15.30
OS 1 „Super OS Świdnica” (6,65 km) 17.03
OS 2 „Rościszów – Walim”(8,40 km) 17.45
Serwis A (Świdnica OSiR)
OS 3 „Super OS Świdnica” (6,65 km) 19.15
Serwis B (Świdnica OSiR)
28 kwietnia (niedziela)
Serwis C (Świdnica OSiR)
OS 4 „Kamionki – Walim” (22,20 km) 8.27
OS 5 „Wolibórz – Jodłownik” (8,30 km) 9.48
OS 6 „Walim(x1) – Zagórze” (18,20 km) 10.36
Serwis D (Świdnica OSiR)
OS 7 „Kamionki – Walim” (22,20 km) 13.01
OS 8 „Wolibórz – Jodłownik” (8,30 km) 14.22
OS 9 „Walim(x1) – Zagórze” PS (18,20 km) 15.10
CEREMONIA METY – Świdnica, Rynek 16.20
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: