
Zawodniczki Extreme E testują elektryczną terenówkę
Na cztery miesiące przed startem pierwszego wyścigu Extreme E, zespoły odbierają dostawy swoich samochodów ODYSSEY 21 i zapoznają się z nowymi maszynami.
Amerykański zespół Chip Ganassi Racing odebrał swojego elektrycznego SUV-a w słynnym warsztacie w Indianapolis i poświęcił trochę czasu na zapoznanie się z pierwszą maszyną elektryczną, z której korzystał zespół, zanim wyjechał testować go na pustyni w Nevadzie.
To był pierwszy raz, kiedy samochód był na amerykańskiej ziemi, a kierowcy Sara Price i Kyle LeDuc mieli okazję się nim przejechać.
Sara Price, kierowca w Chip Ganassi Racing, powiedziała:
Nasz testowy pokaz Extreme E ODYSSEY 21 był sukcesem! Wyszliśmy na pustynię, miejsce, które znam bardzo dobrze, ale z zupełnie nowym dla mnie samochodem. Świetnie się bawiliśmy jako zespół, ucząc się nowego samochodu i tej elektrycznej bestii. Jest to dla nas wszystkich nowość, więc uczymy się wszystkiego po raz pierwszy i pracujemy razem, aby uczynić z niego najbardziej udany program, jaki tylko potrafimy. Nie mogę się doczekać rozpoczęcia sezonu 2021, a jest on już tuż za rogiem
Chip Ganassi Racing nie był jedynym zespołem, który testował ODYSSEY 21. Veloce Racing udał się do Francji na swoje pierwsze jazdy i można śmiało powiedzieć, że było to przyjemne kilka dni dla całego zespołu, w tym nowo ogłoszonej zawodniczki ekipy Jamie Chadwick:
Mogę śmiało powiedzieć, że testowanie samochodu było jednym z najlepszych i najfajniejszych doświadczeń, jakie miałam w swojej dotychczasowej karierze. Nie mogę się doczekać, aż wyjadę do niesamowitych miejsc, w których będziemy się ścigać w przyszłym roku; to jedne z najpiękniejszych i najbardziej zagrożonych miejsc na naszej planecie. Zarówno na torze, jak i poza nim zapowiada się niesamowicie satysfakcjonująca podróż.
Przeczytaj też: Jamie Chadwick będzie ścigać się w Extreme E!
Zespół Andretti United testował ODYSSEY 21 w zimnej i błotnistej Walii. Obaj kierowcy Catie Munnings i Timmy Hansen byli obecni na testach i świetnie się bawili, pracując razem i poznając samochód.
Catie Munnings powiedziała:
Wspaniale było znowu pracować z Timmy’m, ma tak duże doświadczenie i umiejętności wyścigowe i był nieoceniony w moim procesie uczenia się. Możliwość porównywania danych ze sobą była świetna i chociaż jest to wstrząs dla samochodu, nam pozwala lepiej zrozumieć aut. Oczywiście to wyścig i chcemy być konkurencyjni, więc ciężko pracowaliśmy, aby upewnić się, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby być szybkim.
Jego kolega Timmy Hansen dodał:
Catie jeździła tutaj naprawdę szybko, zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Zebrała wiele danych i dawała dobre opinie. Myślę, że stworzymy naprawdę dobrą drużynę i cieszę się, że jest tak szybka, ponieważ im lepiej sobie radzi, tym lepiej dla mnie.
Seria wyścigów elektrycznych aut off-road’owych Extreme E wystartuje w styczniu 2021 roku. Na czele projektu stoją założyciel Formuły E Alejandro Agaga i były kierowca Gil de Ferran.
Extreme E przenosi profesjonalny sport motorowy w najodleglejsze zakątki Ziemi, zagrożone ze względu na zmiany klimatyczne na świecie. Celem organizatorów wyścigów jest zwiększenie świadomości zmian klimatycznych pośród kibiców motorsportu na całym świecie, a także polityków i władz lokalnych, oraz zachęcenie ich do zwiększenia wysiłków na rzecz ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5° Celsjusza.
Przeczytaj też: Extreme E – jedyna na świecie seria wyścigów elektrycznych aut off-road’owych, chce stać się najbardziej ekologiczną serią wyścigową na świecie
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: