Zaskakujący wybór w rankingu Internetowy Samochód Roku 2018
Czy samochód roku można znaleźć w internecie? Jaki klucz doboru i grupę badawczą zastosować, by osiągnąć wiarygodny wynik? Odpowiedź wbrew pozorom jest bardzo prosta. Jeśli ranking jest oparty o trendy tworzone przez 10 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie, to trudno o wątpliwości.
Serwis Otomoto, we współpracy z Instytutem Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, zaprezentował raport, w którym przedstawia – czasem zaskakujące – wyniki popularności samochodów w 2018 roku.
Moto-marzenia
– Każdy kierowca ma odmienne potrzeby i u każdego z nas inne samochody wywołują dreszcz emocji. Jednak analiza pokazuje, że niektóre samochody wywołują większe zainteresowanie i odnotowują znacznie więcej wyświetleń, w porównaniu
z pozostałymi – mówi Lukas Draginas, dyrektor zarządzający Otomoto.
Właśnie dlatego analitycy serwisu stworzyli odpowiedni algorytm, który wskaże samochód najbardziej pożądany, wywołujący największe zainteresowanie. W dwóch słowach: samochód marzeń. A okazuje się, że kochamy marzyć. Modelem, którego dowolne ogłoszenie oglądane było 14,81 razy częściej niż średnia dla modeli samochodów nowych na Otomoto, był… Rolls Royce Phantom. To auto wiedzie zdecydowany prym w najczęściej wyświetlanych ogłoszeniach.
Przedstawiciele serwisu poszli nawet o krok dalej. Ciekawostką jest, że w Raporcie przeczytamy również o najpopularniejszych oldtimerach i prawdziwych bestiach, czyli samochodach, których moc sięga nawet 1500 koni mechanicznych. W zestawieniach nie brakuje modeli Bugatti, Chevroleta, McLarena, Porsche, czy Rolls Royce’a.
Trendy na rynku motoryzacyjnym
W Raporcie Internetowy Samochód Roku 2018 nie brakuje również stałych zestawień przedstawiających trendy obowiązujące na rynku motoryzacyjnym. Podobnie jak w poprzednich latach, o miano najpopularniejszego auta używanego wyszukiwanego w Otomoto stoczyły BMW serii 3, Audi A4 i Volkswagen Golf. Niespodzianką natomiast okazały się wyniki w kategorii samochodów nowych. Do klasyfikacji szturmem wdarła się bowiem Dacia Duster, a na pozostałych pozycjach nie zabrakło istotnych przetasowań.
– Rejestracje aut marek popularnych stanowią 85,96% ogólnej liczby zarejestrowanych pojazdów. Warto zauważyć, że segment marek premium rósł (+13,64%) w ubiegłym roku znacznie szybciej niż marek popularnych (+8,67%). Taka sytuacja to również efekt dominacji na rynku klientów firmowych – mówi Wojciech Drzewiecki prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar,, we współpracy z którym w tym roku raport powstał.
Tradycyjnie w publikacji przedstawione są wyniki zainteresowania pojazdami dostawczymi do 3,5 tony. Bardzo ciekawie wypadają porównania najpopularniejszych modeli do popularności samych marek. Roszady pomiędzy producentami zauważalne są zarówno w kategorii samochodów nowych, jak i używanych. Raport zawiera także dane o stosunkowo najmłodszej części moto-świata, czyli samochodach napędzanych silnikami elektrycznymi. Oczywiście w zestawieniu z trudnymi
do pokonania rywalami, czyli silnikami spalinowymi.
– Analizując spadki w zainteresowaniu autami wyposażonymi w instalacje LPG prognozujemy, że w przyszłości to właśnie hybrydy i elektryki staną się alternatywą dla duetu diesel-benzyna. Ograniczenia dla parkowania aut na gaz i wahania cen tego paliwa wywołują negatywne reakcje u konsumentów, nawet tych, którzy bardzo świadomie przeliczają motoryzacyjne inwestycje – zauważa Agnieszka Czajka, Dyrektor Operacyjny Otomoto.
Internetowy Samochód Roku to Raport, który został opublikowany już po raz ósmy. Oparty jest o analizy ruchu, tzw. “wyszukań” w serwisie.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: