Zaskakujące kwalifikacje GP Włoch
Nasza wysłanniczka relacjonuje prosto z toru Monza, że jeszcze niedawno nikt nie próbowałby typować takiej pierwszej trójki kwalifikacji do Grand Prix Formuły 1. A jednak, do jutrzejszego wyścigu o GP Włoch z pierwszych trzech miejsc wystartują Lewis Hamilton, Adrian Sutil i Kimi Raikkonen.
Mechanicy BMW Sauber mają co robić… |
fot. autorka
|
Z toru Monza treningi relacjonuje specjalnie dla www.motocaina.pl – Agnieszka Banaszkiewicz
Dzisiaj w parku Monza z całą pewnością można było odczuć niesamowitą atmosferę, a do tego walka toczyła się do samego końca. Zainteresowanie mediów i widzów skoncentrowane było na dwóch zespołach – Ferrari oraz Force India. Adrian Sutil bliski był bowiem wypełnienia złożonej wczoraj obietnicy – zdobycia pole position. Dosłownie w ostatnich sekundach, upragnione pierwsze pole startowe odebrał mu Lewis Hamilton.
Scuderią interesowano się głównie dlatego, że zespół występuje w swoim domowym wyścigu,
a w kokpicie bolidu numer 3 zasiada wreszcie włoski kierowca – Giancarlo Fisichella. Niestety, choć gorliwie oklaskiwany i dopingowany z trybun, były kierowca Force India nie zdołał przejść do trzeciego etapu kwalifikacji.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba |
1 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:23.375 |
1:22.973 |
1:24.066 |
23 |
2 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:23.576 |
1:23.070 |
1:24.261 |
24 |
3 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:23.349 |
1:23.426 |
1:24.523 |
28 |
4 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:23.515 |
1:23.528 |
1:24.845 |
27 |
5 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn |
1:23.483 |
1:22.976 |
1:25.015 |
23 |
6 |
22 |
Jenson Button |
Brawn |
1:23.403 |
1:22.955 |
1:25.030 |
26 |
7 |
21 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
1:23.578 |
1:23.207 |
1:25.043 |
26 |
8 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:23.708 |
1:23.497 |
1:25.072 |
25 |
9 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:23.558 |
1:23.545 |
1:25.180 |
23 |
10 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:23.755 |
1:23.273 |
1:25.314 |
24 |
11 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:24.014 |
1:23.611 |
– |
20 |
12 |
8 |
Romain Grosjean |
Renault |
1:23.975 |
1:23.728 |
– |
22 |
13 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:24.001 |
1:23.866 |
– |
17 |
14 |
3 |
Giancarlo Fisichella |
Ferrari |
1:23.828 |
1:23.901 |
– |
24 |
15 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:23.584 |
1:24.275 |
– |
14 |
16 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:24.036 |
– |
– |
11 |
17 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:24.074 |
– |
– |
9 |
18 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:24.121 |
– |
– |
12 |
19 |
12 |
Sebastian Buemi |
Toro Rosso |
1:24.220 |
– |
– |
12 |
20 |
11 |
Jaime Alguersari |
Toro Rosso |
1:24.951 |
– |
– |
11 |
Z wielką nadzieją oczekiwaliśmy na występ kierowców BMW Sauber. Treningi przebiegały w miarę spokojnie i zarówno Nick Heidfeld jak i Robert Kubica na zmianę pokazywali, że stać ich na dobre czasy. Tym razem zawiodły jednak silniki. Pierwszym pechowcem okazał się Nick. W drugiej części kwalifikacji podczas próby poprawienia czasu silnik w bolidzie Niemca jednostka napędowa odmówiła współpracy. Na wyjeździe z zakrętu Parabolica, za jego samochodem pojawił się dym i kierowca musiał się zatrzymać.
Absolutnie ostatnią rzeczą, o której możnaby pomyśleć w takiej sytuacji jest to, że chwilę później zawiedzie druga jednostka BMW. Kiedy siedzi się tak blisko i słychać, że w przejeżdżającym bolidzie Roberta ewidentnie spadają obroty, on sam mówi do inżynierów, że wystąpił problem,
a potem tuż za pierwszą szykaną słychać już tylko w radiu głos inżyniera – wyłącz silnik, wyłącz silnik – to właściwie trudno opisać co przeważa – zdumienie, zawód, czy wściekłość.
Teraz nie pozostaje już nic innego, jak tylko – jak powiedział mi wczoraj podczas naszej rozmowy Dr Mario Theissen, a co potwierdził w jednym z wywiadów sam Robert – spróbować naprawić tę jednostkę i oszczędzać ją, bo przecież do końca sezonu jeszcze cztery wyścigi…
Waga po kwalifikacjach:
Oprócz pierwszej trójki, samochody przed GP Włoch wydają się być zatankowane niemal „pod korek”. Ciekawe, kto naprawdę odważy się na wykonanie tylko jednego pitstopu. Może być tak, jak marzył wczoraj Mario Theissen:
– Chcielibyśmy, aby spadł deszcz, to mogłoby wszystko zmienić – wyścig uzależniony będzie od aury.
W końcu, ostatnie dwa popołudnia były burzowe i deszczowe…
Żyjmy zatem nadzieją na opady.
Kierowca |
Waga (kg) |
Hamilton |
653.5 |
Sutil |
655.0 |
Raikkonen |
662.0 |
Kovalainen |
683.0 |
Barrichello |
688.5 |
Button |
687.0 |
Liuzzi |
679.5 |
Alonso |
677.5 |
Vettel |
682.0 |
Webber |
683.0 |
Trulli |
703.0 |
Grosjean |
699.8 |
Kubica |
697.5 |
Fischella |
690.0 |
Heidfeld |
697.5 |
Glock |
709.8 |
Nakajima |
706.2 |
Rosberg |
708.6 |
Buemi |
706.0 |
Alguersuari |
706.0 |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Za dużo testosteronu kolego? To go między drzwi i przyjdzie ulga. Proponuje samemu coś napisać chętnie poczytam.
Anonymous - 5 marca 2021
No to Suberek przeholował, chłopcy walczą o swoje posady, z pewnego źródła wiem, że zmieniali mapy tak by silniki kręciły o 300 obr wyżej. No a tajemnicą poliszynela jest że mają problem z wydajnosćią smarowania i…poszłoo .. z dymem. A tak to specjlany wysłannik motokainy się nie stara te wszytkie niusy można przeczytać dosłownie wszędzie…chyba siedzi z telewizorkiem na kolankach i tyle
Anonymous - 5 marca 2021
Szanowny Pani/e Olularniku (Okularniku?). Złośliwosć jest podobno cechą inteligentnych umysłów, szkoda jedynie jeśli przesłania radość życia. Jeśli to poprawi Pani/a humor, mogę przesłać Pani/u ksero biletów lotniczych autorki relacji i mojej koleżanki. Uśmiech jest milszy niż skwaszone komentarze. Mimo wszystko serdeczne pozdrowienia.
Anonymous - 5 marca 2021
Taa…bilety..a czy jeśli ja mam ślady po ukonszeniu piranii na dupie to znaczy że kompałem sie w Amazonce? Ja nie neguje że ktoś był czy nie był ale pisze że specjlanie relacjonuje, a nie ma nic innego czego nie dowiem sie z onetu czy innego beznadziejnego poratlu polskiego, kazdy żżyna z f1.com. Jak sie uważasz za eksperta to napisz coś z elementami analizy co z czego wynika itp. I nie psuj mi odbiory F1 jak to robią Zientasrki i Sokół, 2 niedojdy, no tego ostatniego zastępuje narszcie Kochański który coś wie.
Aha jeśli złośliwośc to cecha inteligentnych to czytanie portali kobiecych przez facetów to cecha gejów? Więc mam się czuć obrazony?
Anonymous - 5 marca 2021
Za dużo testosteronu kolego? To go między drzwi i przyjdzie ulga. Proponuje samemu coś napisać chętnie poczytam.
Anonymous - 5 marca 2021
No to Suberek przeholował, chłopcy walczą o swoje posady, z pewnego źródła wiem, że zmieniali mapy tak by silniki kręciły o 300 obr wyżej. No a tajemnicą poliszynela jest że mają problem z wydajnosćią smarowania i…poszłoo .. z dymem. A tak to specjlany wysłannik motokainy się nie stara te wszytkie niusy można przeczytać dosłownie wszędzie…chyba siedzi z telewizorkiem na kolankach i tyle
Anonymous - 5 marca 2021
Szanowny Pani/e Olularniku (Okularniku?). Złośliwosć jest podobno cechą inteligentnych umysłów, szkoda jedynie jeśli przesłania radość życia. Jeśli to poprawi Pani/a humor, mogę przesłać Pani/u ksero biletów lotniczych autorki relacji i mojej koleżanki. Uśmiech jest milszy niż skwaszone komentarze. Mimo wszystko serdeczne pozdrowienia.
Anonymous - 5 marca 2021
Taa…bilety..a czy jeśli ja mam ślady po ukonszeniu piranii na dupie to znaczy że kompałem sie w Amazonce? Ja nie neguje że ktoś był czy nie był ale pisze że specjlanie relacjonuje, a nie ma nic innego czego nie dowiem sie z onetu czy innego beznadziejnego poratlu polskiego, kazdy żżyna z f1.com. Jak sie uważasz za eksperta to napisz coś z elementami analizy co z czego wynika itp. I nie psuj mi odbiory F1 jak to robią Zientasrki i Sokół, 2 niedojdy, no tego ostatniego zastępuje narszcie Kochański który coś wie.
Aha jeśli złośliwośc to cecha inteligentnych to czytanie portali kobiecych przez facetów to cecha gejów? Więc mam się czuć obrazony?