Zasięg samochodów elektrycznych – od czego zależy?
Kupno samochodu elektrycznego to inwestycja, która budzi w początkowych etapach wiele wątpliwości. Szczególnie w przypadku opłat za zużycie prądu oraz dostępności urządzeń do ładowania w przestrzeni publicznej.
Niemniej jednak bardzo często przyszli posiadacze tych pojazdów pytają co ma wpływ na zasięg samochodów elektrycznych. Poznajmy czynniki, które decydują o przebytych kilometrach.
Zasięg samochodów elektrycznych to nic innego jak wartość kilometrowa, którą jest w stanie pokonać pojazd zasilany prądem na jednym cyklu ładowania. To istotny czynnik w codziennym użytkowaniu, ponieważ od niego zależy jaką trasę jesteśmy w stanie przejechać w najbardziej optymalnych warunkach, aby nie przejmować się poszukiwaniem pobliskiej ładowarki do auta. Ten wynik jest sumą takich aspektów jak temperatura zewnętrzna, waga pojazdu i jego wyposażenie, prędkość i przyspieszenie, czy też styl jazdy.
Czytaj więcej: Zasięg samochodów elektrycznych: 50 km na co dzień i 550 km na wakacje. „Elektrycznie tematyczni” #03
Zobacz także: Ile auta elektryczne są warte po kilku latach eksploatacji?
Wspomniany wcześniej zasięg samochodów elektrycznych może się różnić w zależności od posiadanego auta. Wszystko zależy w główniej mierze od jego gabarytu, a także mocy silnika.
Wśród producentów, którzy mogą poszczycić się wynikami najdłuższych tras dominuje firma Tesla, której Model S osiągnął dotychczas rekord 840 kilometrów.
Przeczyta również: Elektryki są bardziej czyste od aut spalinowych? Ujawniamy prawdę
Warto wiedzieć: Samochody elektryczne a ekologia – jaki ślad węglowy zostawiają elektryki? „Elektrycznie tematyczni” #06
W dziesiątce najlepszych aut pod tym względem siedem pierwszych miejsc należy właśnie do wspomnianej Tesli. Miejsca od 8 do 10 zajęły dwie firmy Volkswagen oraz Hyundai, których zasięg samochodów elektrycznych szacuje się na poziomie ok. 500 km.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: