Zapowiedzi Husqvarny na 2015 – szwedzki minimalizm
W ramach targów EICMA swoje prototypy zaprezentowała marka Husqvarna - była to jej pierwsza prezentacja od czasu przejęcia przez KTM. Pokazane maszyny wprawdzie nie pojawią się na razie na rynku - ale już jest o nich głośno, a wyglądają tak nietypowo, że postanowiliśmy przyjrzeć się im bliżej.
Najważniejszym prezentowanym modelem było 701 Supermoto – uliczny zawadiaka w biało-granatowo-żółtych barwach. Sinik ma pojemność 690 cm³ i 67 KM, jest jednocylindrowym czterosuwem. Brzmi znajomo? Tak, wygląda na to, że Husqvarna mocno zapożycza się u KTM jeśli chodzi o części i konstrukcję silnika… Maszyna waży 145 kg, jest wyposażona w sprzęgło poślizgowe, ABS, zawieszenie firmy WP i system Ride-by-Wire z kilkoma trybami do wyboru. To wciąż jeszcze prototyp, Husqvarna zapowiada, że pierwsze egzemplarze pojawią się w sprzedaży dopiero na jesieni 2015 roku.
Husqvarna 401 Vitpilen Concept |
![]() |
fot. Husqvarna |
Na bazie KTM Duke 390 powstały dwa inne prototypy Husqvarny, które natychmiast przyciągają wzrok. To nawiązujące do słynnej w latach 50 „Srebrnej Strzały” (Silverpilen) dwie nowe konstrukcje: 401 Vitpilen i 401 Svartpilen. Nazwy oznaczają odpowiednio „Białą” i „Czarną Strzałę”. Zapożyczenie ramy i silnika od KTM Duke nie rzuca się w oczy, bo całą uwagę skupia na sobie nowoczesny, minimalistyczny design . Szwedzi pokazali swoja wariację na temat cafe racerów – maksymalnie prostą, ze szczyptą futuryzmu. Ten styl wraca ostatnio do łask (wystarczy wspomnieć debiutujące niedawno Ducati Scramblery – przeczytasz o nich tu). Skandynawowie przefiltrowali jednak klasyczną ideę przez swoje minimalistyczne wzornictwo – efekt jest naprawdę ciekawy.
Husqvarna 401 Svartpilen Concept |
![]() |
fot. Husqvarna |
Motocykle ważą około 135 kg, dysponują mocą 43 KM, a znając osiągi i inne zalety Duka 390 możemy się spodziewać, że będą łatwe w prowadzeniu i ekonomiczne. A do tego ten absolutnie niepodrabialny wygląd…
Kluczowym elementem obu prototypów są wyraziste okrągłe reflektory, otoczone pierścieniem wykonanym w technologii LED. Interesująco wygląda sylwetka motocykla, w której bak płynnie przechodzi w część z kanapą. 401 Vitpilen, czyli wersja biała, jest motocyklem miejskim, na szosowych oponach i pozbawionym wszelkich zbędnych elementów. Natomiast 401 Svartpilen otrzymał ciekawie wkomponowane bagażniki – z tyłu oraz na baku, i kostkowe opony. Ta wersja ma zatem służyć do dalszych wypadów poza miasto. W Svartpilen zwraca również uwagę nietypowy kształt wydechu i jego sposób zamontowania – bardzo wysoko, niemal przy tylnym bagażniku.
Szwedzki koncern zapowiada, że jeśli zainteresowanie tymi dwoma prototypami okaże się wystarczające, skierują je do produkcji. Jeśli miarą jest ilość publikacji na ich temat i zainteresowanie nie tylko w mediach branżowych – to raczej możemy liczyć, że te obietnice zostaną spełnione. Zdjęcia obu 401 wypłynęły już bowiem na wielu serwisach designerskich i lifestylowych.
Husqvarna 701 supermoto |
![]() |
fot. Husqvarna |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Husqvarna jest włoska
Anonymous - 5 marca 2021
Husqvarna jest włoska