
Zapowiada się imponująca flota Porsche 911 GT3 R na wyścigu w SPA!
Porsche oraz międzynarodowe zespoły klientów firmy wystawią w 24-godzinnym wyścigu Spa (27-28 lipca) imponującą flotę 911 GT3 R. W sumie na belgijski tor Spa-Francorchamps wyjedzie dziewięć samochodów wyścigowych GT3 z Weissach, z czego sześć wystartuje w klasie GTE-Pro.
24-godzinny wyścig w Spa ma długą tradycję. Pierwszy maraton odbył się tu w 1924 roku, wówczas na trasie o długości 14,863 km, pomiędzy miastami Malmedy, Francorchamps i Stavelot. W 1979 roku wydarzenie po raz pierwszy zorganizowano na dzisiejszym stałym torze o długości około 7 km. Porsche jak dotąd świętowało sześć zwycięstw w generalnej klasyfikacji w długiej i znamienitej historii belgijskiego wyścigu wytrzymałościowego dla pojazdów GT.
Do tegorocznej edycji przystępuje ponad 70 samochodów w czterech różnych klasach. Profesjonalne zespoły rywalizują w kategorii Pro, a kokpity ich maszyn dzielą między sobą głównie kierowcy fabryczni. W klasie Am wspólnie z profesjonalistami obowiązki kierowców dzielą ambitni amatorzy, a kategoria Silver Cup jest zarezerwowana wyłącznie dla kierowców dżentelmenów.
Za kierownicą samochodu nr 98 wystawionego przez ROWE Racing usiądą Niemiec Sven Müller i dwaj Francuzi – Romain Dumas i Mathieu Jaminet. Ich trio zdobyło ostatnio trzecie miejsce w drugiej rundzie Intercontinental GT Challenge na torze Laguna Seca (USA) i zajmuje obecnie czwartą pozycję w generalnej klasyfikacji mistrzostw.
Kokpit siostrzanego wozu nr 99 podzielą dwaj Młodzi Profesjonaliści Porsche – Dennis Olsen (Norwegia) i Matt Campbell (Australia) – oraz fabryczny kierowca Porsche Dirk Werner (Niemcy). Ten sam skład wygrał otwierającą sezon rundę Intercontinental GT Challenge na torze Bathurst w Australii, a teraz, po trzeciej rundzie, zajmuje drugie miejsce w tabeli kierowców.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: