
Załatali dziury w drodze gruntowej asfaltem! Fantazja drogowców zaskoczyła mieszkańców poznańskiego osiedla
Fantazja polskich drogowców nie zna granic, o czym przekonali się mieszkańcy jednego z poznańskich osiedli. Na jednej z ulic drogowcy zabrali się za łatanie dziur za pomocą asfaltu. Niby nic dziwnego, ale rzecz w tym, że droga jest... gruntowa.
Na ulicy Wicherkiewicz na poznańskich Podolanach drogowcy załatali dziury w drodze gruntowej asfaltem, co wzbudziło dość spore poruszenie wśród mieszkańców osiedla. Jedna z mieszkanek na lokalnej stronie w mediach społecznościowych spytała:
Czy łatanie dziur w drodze gruntowej za pomocą asfaltu jest jakąś nową techniką w Poznaniu?
Przeczytaj też: Przerażający wypadek busa z autobusem miejskim. Jak mogło do niej dojść?
Inni mieszkańcy osiedla też zadawali sobie to pytanie. Rada Osiedla Podolany zwróciła się w tej sprawie z zapytaniem do Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu i otrzymała odpowiedź, że „to jest tymczasowe układanie masy na zimno aby zapewnić przejezdność tymczasową mieszkańcom”.
Słowa te nie przekonały jednak mieszkańców o słuszności inwestycji, a gdy sprawa nabrała rozgłosu odniósł się do niej rzecznik ZDM w Poznaniu, który tłumaczy, że ulica Wicherkiewicz jest w części gruntowa, a w części utwardzona pofrezem. I to właśnie na tej drugiej części prowadzone był prace z użyciem masy asfaltowej:
Ważne jest przede wszystkim to, że odcinek, który łatamy asfaltem nie jest gruntowy – jest utwardzony materiałem pofrezowym, dlatego go nie równamy, a łatamy ubytki:
Ulica Wicherkiewicz jest w części gruntowa, a w części utwardzona pofrezem. Odcinek gruntowy był wczoraj równany. Dziś Zakład Robót Drogowych prowadził prace na drugim odcinku. Ubytki w nawierzchni były tam łatane masą asfaltową. Zastosowanie punktowo pofrezu lub tłucznia byłoby nieskuteczne, nie można właściwie zagęścić takiego materiału na tak utwardzonej drodze. Niezagęszczony materiał zostałby wyrzucony z ubytków przez koła przejeżdżających samochodów.
Ponowne rozłożenie pofrezu na całym odcinku ulicy spowodowałoby podniesienie niwelety jezdni w stosunku do istniejących zjazdów i zalewanie posesji przy opadach deszczu, bo droga ta nie ma odwodnienia. Przebudowa drogi wymaga najpierw budowy kanalizacji deszczowej.
W taki sposób są prowadzone również prace doraźne, utrzymaniowe na innych tego typu ulicach w Poznaniu.
Przeczytaj też: W Straży Miejskiej też cwaniakują, byle nie stać w korku
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: