Załamanie sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Winny oczywiście koronawirus
Trwająca epidemia odciska mocne piętno na większości gałęzi gospodarki, a jedną z nich jest oczywiście przemysł motoryzacyjny i sprzedaż samochodów. Dane z minionego miesiąca pokazują skalę problemu.
Zgodnie z danymi z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w marcu tego roku zarejestrowaliśmy 29 657 nowych samochodów osobowych, co oznacza spadek aż o 23 procent w porównaniu do lutego oraz, uwaga, o 40,8 procent w stosunku do marca 2019! Jak podaje Instytut Samar, jeszcze bardziej spadł poziom reeksportu – o 61,4 procent (około 2300 aut zostało wywiezionych z Polski).
Poważny spadek nastąpił także na rynku samochodów dostawczych o DMC do 3,5 t. W marcu sprzedano 4328 sztuk takich aut, a więc o 32,7 procenta mniej, niż w roku ubiegłym.
Przez koronawirusa pracę w Polsce może stracić nawet 1,3 mln osób! Także w motoryzacji
Liderem polskiego rynku w minionym miesiącu pozostała Toyota, która sprzedała 4550 samochodów (16 429 od początku roku). Drugie miejsce należy do Skody (4340 sprzedanych aut w marcu, a 15 109 od początku roku), a na trzecim uplasował się Volkswagen (2447 samochodów w marcu, a 9377 od stycznia).
Najchętniej wybieranym przez Polaków modelem jest Corolla, której sprzedano w marcu 1597 egzemplarzy (5314 od początku roku). Drugie miejsce niezmiennie należy do Octavii z wynikiem 1278 sztuk (4551 od stycznia). Trzecie miejsce przypadło Fabii, która ze sprzedażą na poziomie 1033 aut o włos wygrała z czwartym Yarisem (1005 sztuk). Nie zmieniło to jednak statystyk od początku roku, gdzie trzecie miejsce należy nadal do Yarisa (4258 aut), a czwarte do Fabii (3423 sztuk).
Obowiązek rejestracji samochodu będzie wydłużony z 30 do 180 dni?
Dane z trzech pierwszych miesięcy tego roku nie napawają optymizmem, szczególnie te dotyczące marca. Wszystko wskazuje na to, że kwiecień będzie jeszcze gorszy. Niektóre marki starają się co prawda zachęcić klientów do zamawiania samochodów online, ale co z tego, skoro część urzędów komunikacji przestała działać z uwagi na epidemię koronawirusa. A kto będzie teraz kupował nowy samochód, jeśli nie będzie miał go nawet jak zarejestrować.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Słabo poszła sprzedaż w marcu. Ale tym bardziej na uwagę zasługuje toyota która mimo wszystko sprzedała więcej aut niż w tamtym roku.
Anonymous - 5 marca 2021
Beznadziejne zarządzanie w Wydziale Komunikacji , tam można bez problemu wyznaczyć terminy dla poszczególnych klientów na zasadzie on – line , ale widocznie szefowie tych wydziałów wolą cieplutkie miejsca na miękkich fotelach we własnych domach nazywając to KWARANTANNĄ zamiast pomoc zwykłemu człowiekowi . Chciałbym też wiedzieć ile w tym czasie pobierają pieniędzy za wygodne przeczekanie tego trudnego czasu zwłaszcza dla tych obywateli którzy narażając swoje zdrowie dojeżdżają do pracy .
Anonymous - 5 marca 2021
Po raz kolejny widzimy jak Państwo jest prowadzone. Nic nie działa. Wszystko jest zaskoczeniem. Obraz w mediach jedno, rzeczywistość – drugie.