Światła na Zakopiance do likwidacji. Szykuje się ważna inwestycja
Zakopianka się rozbudowuje i przebudowuje, ale nadal korzystanie z tej trasy bywa uciążliwe, szczególnie podczas trwających właśnie ferii zimowych. GDDKiA właśnie ogłosiła kolejną inwestycję, która ma pomóc to zmienić.
Spis treści
- Nowy węzeł drogowy na Zakopiance
- Co zmieni nowy węzeł drogowy na Zakopiance?
- Coraz większe zagęszczenie ruchu na Zakopiance
Nowy węzeł drogowy na Zakopiance
Budowa nowego węzła rozpocznie się wczesną wiosną. Pierwsze prace będą polegały na przełożeniu sieci energetycznych niskiego i średniego napięcia, teletechnicznych, kanalizacyjnych, wodociągowych i gazowych, które kolidują z naszą inwestycją. Poza tym konieczna będzie rozbiórka pięciu budynków znajdujących się na placu budowy.
Sama budowa potrwa 18 miesięcy, do tego czasu trzeba jeszcze doliczyć przerwy zimowe. Nowy węzeł powinien powstać do końca 2025 roku.
Co zmieni nowy węzeł drogowy na Zakopiance?
Nowy węzeł na Zakopiankę pozwoli na likwidację sygnalizacji świetlnej, która dziś reguluje ruchem na skrzyżowaniu Zakopianki i ul. Sobieskiego. Powstaną dodatkowe pasy pozwalające na wjazd na węzeł i na Zakopiankę. Na ul. Sobieskiego powstanie rondo, z którego będzie można wjechać na drogę krajową nr 7. Likwidacja świateł i umożliwienie bezkolizyjnego włączania się do ruchu na DK7 zdecydowanie poprawi płynność i bezpieczeństwo.
Podpisaliśmy✒️ umowę na budowę węzła #Myślenicena skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z #DK7
— GDDKiA Kraków (@GDDKiA_Krakow) January 22, 2024
Zadanie zrealizuje firma Banimex za prawie 56 mln zł
Prace ruszą wiosną☀️ Planowany termin oddania inwestycji to koniec 2025
@GDDKiA @MI_GOV_PL pic.twitter.com/6Y015qjh0o
Ważnym dla pieszych punktem tej inwestycji będzie budowa nowej kładki w rejonie dawnego Cmentarza Żydowskiego. Pozwoli to zlikwidować dotychczasowe przejście, a mieszkańcy będą mogli bezpiecznie przekraczać Zakopiankę.
Brak zielonej naklejki kosztuje 500 zł i to każdego dnia! Ale są od tego wyjątki
Coraz większe zagęszczenie ruchu na Zakopiance
DK7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. Z roku na rok obserwujemy zwiększenie natężenia ruchu. W latach 2020-2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice wyniosło ono prawie 47 tys. pojazdów na dobę.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze: