Za Robertem Kubicą pierwszy weekend w DTM. Jak mu poszło?
W weekend na Circuit de Spa-Francorchamps Robert Kubica za kierownicą prywatnego BMW M4 DTM zadebiutował w serii wyścigów samochodów turystycznych. Jak poszło Polakowi?
Początek weekendu Kubicy był wręcz sensacyjny. W połowie piątkowej sesji treningowej Polak był najszybszy, a ostatecznie uplasował się na czwartej pozycji.
Niestety, w trakcie kwalifikacji i wyścigów nie było już tak kolorowo i koniec końców nie był to udany weekend dla Kubicy. Na Circuit de Spa-Francorchamps nie zdobył żadnego punktu do klasyfikacji generalnej mistrzostw serii DTM.
W sobotę Robert Kubica zajął w kwalifikacjach 14 miejsce (na 16 kierowców). W swoim debiutanckim wyścigów Polak utrzymał tę pozycję. Nie obyło się jednak bez kłopotów – w trakcie pit stopu Kubica miał problemy z podnośnikiem i między innymi przez to stracił szansę na punkty.
W niedzielnych kwalifikacjach Kubicy poszło odrobinę lepiej – wywalczył 12 pozycję startową. Z czasem 2.06,169 zostawił za sobą czterech rywali. W wyścigu nie udało mu się jednak utrzymać ich za sobą i ponownie ukończył zawody na 14 miejscu.
Przeczytaj też: Robert Kubica zdradza tajniki serii wyścigowej DTM. Czym się rożni od Formuły 1?
Kubica nie załamuje się jednak i zapowiada walkę w drugiej połowie sezonu. Póki co musi się przyzwyczaić do nowego środowiska:
To nie jest tak, że jedziemy w ciemno. Są po prostu pewne przemyślenia i rzeczy, które musisz przetestować. To proces nauki. Będziemy ścigać się na różnych obiektach podczas weekendów wyścigowych, warunki będą się zmieniały, układy torów będą się różniły. Jest więc wiele rzeczy, które będą dla nas nowe. To cena, którą musisz zapłacić, kiedy zaczynasz mistrzostwa jako nowicjusz.
Kolejna szansa dla Kubicy na zdobycie punktów w DTM nastąpi na torze Lausitzring w weekend 14-16 sierpnia.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: