Z WRC do WTCC – sylwetka Sebastiena Loeb’a. Film
Sebastian Loeb najbardziej utytułowany kierowca świata przeszedł niedawno z serii WRC do WTCC (Wyścigowych Mistrzostw Samochodów Turystycznych). Przedstawiamy jego sylwetkę na filmie.
Dzień po dniu, tydzień po tygodniu, zegar w Citroën Racing odlicza czas do kolejnej rundy WTCC. Sébastien Loeb, będący blisko projektu od samego początku był pierwszym kierowcą potwierdzonym w zespole tej serii. Jest to bez wątpienia jedno z największych wyzwań w karierze 39-letniego, dziewięciokrotnego Rajdowego Mistrza Świata. Loeb ostrożnie podjął próbę poznania od zera wewnętrznych mechanizmów tej kategorii wyścigowej, która różni się zasadniczo od tego, w czym do tej pory brylował! Aby osiągnąć swój cel, alzacki kierowca brał udział w różnych zawodach rozgrywanych na torze wyścigowym, podczas których wygrał nawet kilku wyścigów GT.
Oto krótka, filmowa opowieść, przedstawiająca sylwetkę Sebastiana Loeba.
Citroen w WTCC
Loebowi pomocą służył Yvan Muller, nauczyciel i rywal z ekipy Citroën Racing, który ma stanowić mocny punkt tej nowej przygody. Po starcie w wyścigach jednomiejscowych okazał się nie do pobicia w wyścigach na lodzie. Muller jest jednym z najbardziej doświadczonych kierowców samochodów turystycznych na świecie i ma za sobą dwadzieścia sezonów! Zdobywając czwarty tytuł Mistrza Świata w 2013 roku, Yvan został najbardziej utytułowanym kierowcą w historii WTCC i na pewno nie powiedział jeszcze ostatniego słowa!
Obok dwóch Francuzów, José-Maria Lopez będzie trzecim kierowcą, rywalizującym w zespole Citroën Racing. Po imponującej karierze w wyścigach samochodów jednomiejscowych, jest on coraz bliżej startów w Formule 1. Argentyńczyk szybko dostosował się do wyścigów GT i Touring Car. Ścigając się w bardzo popularnej kategorii TC2000, „Pechito” zdobył mistrzostwo Argentyny w 2008, 2009 i 2012 (Super TC). Jego doświadczenie z WTCC ogranicza się do spotkania, które odbyło się na torze wyścigowym Termas de Rio Hondo w 2013 roku, podczas którego uzyskał oszałamiające wyniki i wygrywał już drugi wyścig!
Yves Matton, szef zespołu Citroën Racing:
– Po spędzeniu ostatnich dziesięciu lat na szczycie WRC, jesteśmy podekscytowani pomysłem pisania nowego rozdziału w naszej wspólnej historii z Sébastienem Loebem. Wybraliśmy WTCC, ponieważ jest to forma wyścigów, w których koszty są utrzymywane na przystępnym poziomie, kalendarz wyścigowy jest rzeczywiście światowy, a wsparcie medialne bardzo interesujące. Tak jak to miało miejsce w Cross Country, Rally-Raid i WRC, staraliśmy się zapewnić najlepszych kierowców dla naszego zespołu. Yvan Muller był mocno zaangażowany w rozwój samochodu i był jedną z sił napędowych postępu, jaki zrobiliśmy. Mamy także duże oczekiwania wobec José-Maria Lopeza, który czuł się bardzo dobrze za kierownicą C-Elysée WTCC podczas pierwszych testów.
SÉBASTIEN LOEB (FRANCJA)
Urodzony 26 lutego 1974
Dziewięciokrotny Mistrz Świata WRC (2004 do 2012)
Wyścigi WTCC: 0
YVAN MULLER (FRANCJA)
Urodzony 16 sierpnia 1969
Dziesięciokrotny zwycięzca “Andros Trophy”
Wyścigi WTCC: 182
Zwycięstwa w wyścigach WTCC: 37
Czterokrotny Mistrz Świata Samochodów Turystycznych WTCC (2008, 2010, 2011 i 2013)
JOSÉ-MARÍA LÓPEZ (ARGENTYNA)
Urodzony 26 kwietnia 1983
Wyścigi WTCC: 2
Zwycięstwa w wyścigach WTCC: 1
Miejsce w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych WTCC: 15. w 2013
UPADATE:
- Pierwsza edycja Wyścigowych Mistrzostw Świata FIA zorganizowana na torze Paul Ricard we Francji cieszyła się ogromnym zainteresowaniem publiczności, zebranej szczególnie licznie ze względu na obecność zespołu Citroën Racing i jego kierowców – reprezentantów gospodarzy Sébastiena Loeba i Yvana Mullera.
- Yvan Muller, startujący w pierwszym wyścigu z pole position w roli samotnego rycerza swego zespołu, popisał się rewelacyjną jazdą i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w nowym sezonie. Sébastien Loeb i José-María López, którzy ruszyli na trasę wyścigu z końca peletonu, zajęli odpowiednio drugie i czwarte miejsce!
- Bohaterem wyścigu numer dwa był José-María López. Argentyńczyk zyskiwał kolejne pozycje, awansując z pozycji ostatniej na pierwszą. Ponieważ Yvan Muller zajął drugie miejsce, zespół Citroën Racing ponownie wywalczył podwójne zwycięstwo, a Sébastien Lo eb ukończył bieg nr 2 na szóstej pozycji.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: