
Z Formuły 1 do Formuły E. Nick Chester przechodzi do Mercedesa
Pracujący w Formule 1 od 1994 roku Nick Chester opuszcza środowisko królowej sportów motorowych i zaczyna pracę dla zespołu Mercedes-Benz EQ Formula E Team.
Tuż po ukończeniu studiów na Uniwersytecie w Cambridge Nick Chester zatrudnił się w Simtek Research i trzy lata później pojawił się w Formule 1 w zespole Nicka Wirtha. W latach 1995-2000 pracował jako inżynier wyścigowy w Arrows Grand Prix, a następnie przez sezon był członkiem zespołu Benetton.
W 2002 roku rozpoczął współpracę z Renault. To między innymi Chester przyczynił się do zdobycia dwóch tytułów mistrzowskich przez Fernando Alonso. Szybko awansował na szefa Vehicle Performance Group i Performance Systems.
Przeczytaj też: Fernando Alonso wraca do F1!
Od 2012 roku był dyrektorem inżynierii w Lotusie, a od 2013 roku – dyrektorem technicznym. Od 2016 roku pełnił funkcję dyrektora technicznego ds. nadwozi w Renault. W styczniu 2020 zastąpił go na tym stanowisku Pat Fry.
Dziś poinformowano, że Nick Chester dołączy do zespołu Mercedesa w Formule E i podejmie tam pracę jeszcze przed kończącymi sezon sześcioma wyścigami na trzech różnych konfiguracjach toru na byłym lotnisku Berlin-Tempelhof. Wyścigi odbędą się w terminach 5-6 sierpnia, 8-9 i 12-13 sierpnia.
Mercedes-Benz EQ Formula E Team dołączył do elektrycznej serii wyścigowej w sezonie 2019-2020. Zespół reprezentują Stoffel Vandoorne i Nyck de Vries. Szefem zespołu jest Ian James.
Przeczytaj też: Stoffel Vandoorne zwycięzcą wirtualnej serii wyścigów Formuły E!
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: