Z Berlina na wyspę Man na customowych motocyklach BMW – film Mission Manx już w kinie! Trailer
Oto filmowa historia czterech berlińczyków z "MotoCircus", którzy na customowych, klasycznych motocyklach BMW pokonali 4000 kilometrów.
Z Berlina na wyspę Man na customowych motocyklach BMW – film Mission Manx już w kinie. |
![]() |
fot. BMW |
Z niemieckiej stolicy dotarli na Wyspę Man jadąc poprzez Belgię, Francję i Londyn. Ich ukończony film – “Mission Manx” – miał swoją premierę 8 marca i niedługo będzie dostępny dla fanów BMW na całym świecie.
Jakimi motocyklami jechało 4 wspaniałych? BMW z 1955 R 50 „Bomber Doll”, BMW z 1978 R 100/7 „Brown Sugar”, BMW z 1983 R 80 RT „Toaster Roadster” oraz BMW z 1983 R 80 G/S „Earl Grey”. |
W wyłącznym wywiadzie Christoph Köhler, Marko Kramer, Tim Adler oraz Martin ‘Lemmi’ Lemcke opowiedzielil BMW Motorrad przed premierą o marzeniu, na którego realizację czekali tak długo…
Minęło już trochę czasu odkąd wróciliście z tej podróży, czy wydaje się wam ona odległym wydarzeniem?
Christoph: To wszystko nadal się dla nas dzieje, „Misja Manx” ciągle zajmuje nasz czas – przesyłamy dane na naszą witrynę internetową i przygotowujemy światową premierę odsłony „filmu drogi”.
Czy ta podróż w jakikolwiek sposób zmieniła wasze życie?
Lemmi: Dobra wyprawa zawsze jakoś zmienia twoje życie. W drodze doświadczasz kontaktu z interesującymi ludźmi, rozmawiasz z nimi. Spotkaliśmy Marka Wilsmore w Ace Café i na Wyspie Man. Wysłuchaliśmy wielu starych wyścigowych opowieści z ust Tony Wall’a and Dereka Whaley’a, którzy nas bardzo zainspirowali i zmienili nasz punkt widzenia na brytyjską historię i na ludzi ścigających się na torze Mountain Course.
Christoph Köhler, Marko Kramer, Tim Adler oraz Martin ‘Lemmi’ Lemcke – MotoCircus |
![]() |
fot. BMW |
Jak długi jest film po ukończeniu i jak długi był materiał, z którego go zmontowaliście?
Marko: Zgromadziliśmy ponad 20 godzin materiału filmowego, a zadaniem naszego zespołu postprodukcyjnego było skrócić go do ok 25 minut!
Jesteście zadowoleni z efektu?
Marko: Film nie jest jeszcze całkiem wykończony, ale będzie gotowy bezpośrednio przed planowaną premierą. Materiał, który zobaczyliśmy dotychczas był niesamowity i naszym celem jest utrzymać jakość na tym samym poziomie jak ten, który możecie zobaczyć w trailerze.
Jaka była pierwotna wizja tego filmu? Myślicie, że udało się wam osiągnąć cel?
Christoph: Naszym zamiarem była podróż na Wyspę Man, bez założonych wcześniej etapów, z wyjątkiem zatrzymania się w Ace Café. Miała to być oldskulowa wycieczka, na naszych starych motocyklach, wioząc wszystko co potrzebne w sakwach albo przytroczone do maszyn. To podejście do podróżowania obiecywało atmosferę przygody i pewnego luzu. Sądząc po komentarzach, jakie otrzymaliśmu po pokazaniu trailera „Misji Manx”, możemy stwierdzić, że efekt końcowy jest lepszy niż przewidzieliśmy na początku.
Lemmy, Marko i Christoph w Roadrunner’s Club, gdzie miała miejsce premiera filmu. |
![]() |
fot. BMW |
Czy wiecie, że zainspirowaliście niejednego entuzjastę BMW do zbudowania swojego własnego motocykla albo do zaplanowania podobnej wycieczki?
Lemmi: Tak, wiemy i jesteśmy z tego faktu bardzo zadowoleni, ponieważ chcieliśmy dokonać jednej wielkiej rzeczy – zainspirować innych do wzięcia się za swoje motocykle, dostosowanie ich do swoich własnych potrzeb i wreszcie – zaplanowania takiego wypadu jak ten.
Jak blisko współpracowaliście z producentem filmu podczas montażu, żeby uzyskać efekt, jakiego pragnęliście?
Marko: Oczywiście odbyliśmy z nimi kilka spotkań w naszym Herrenzimmer (męskim azylu) zanim zabrali się do pracy. Opowiedzieliśmy im całą historię, obejrzeliśmy z nimi trochę materiału filmowego i posłuchaliśmy muzyki, właśnie po to, żeby pokazać im jaki styl i jakość preferujemy. Pokazaliśmy im także filmy, takie jak „Riding September”, zrobiony przez naszych przyjaciół z Blitz Motorcycles, a także realizację Scott’a G. Toepfer’a. Kochamy te obrazy, ale nie chcielibyśmy ich skopiować – chcemy stworzyć nasz własny oryginalny styl i sposób przekazywania naszych emocji. W efekcie, jak myślę, zrobiliśmy to bardzo dobrze, a w dodatku zmieściliśmy się w niewielkim budżecie!
Źródło: BMW Motorrad
Więcej o MotoCircus tu.
BMW z 1955 R 50 „Bomber Doll”, BMW z 1978 R 100/7 „Brown Sugar”, BMW z 1983 R 80 RT „Toaster Roadster” oraz BMW z 1983 R 80 G/S „Earl Grey”. |
![]() |
fot. BMW |
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: