Yamaha YXZ1000R – sportowy pojazd Side-by-Side

Oto ciekawy pojazd ze stajni Yamahy typu Side-by-Side (SxS), przeznaczony do celów rekreacyjno-sportowych.

Odkryte zawieszenie, 27-calowe koła oraz kompaktowy, dwumiejscowy design tworzą obraz pojazdu, którego nadwozie dostosowano do ekstremalnych osiągów silnika i napędu. Standardowym wyposażeniem pojazdu jest ochronna, rurowa „klatka” kapotażowa nad kabiną i lekka markiza słoneczna. Podwozie chroni łatwy w demontażu, wytrzymały na odpryski i uderzenia 3-częściowy zestaw kompozytowych płyt osłonowych, umożliwiający łatwy dostęp do komponentów i podzespołów wymagających okresowej obsługi. Wykonane z tworzywa TPO (termoplastyczny etylen) o grubości 4-mm (przód) oraz 6-mm (tył) płyty ochronne pozwalają YXZ1000R „przepływać” ponad mniejszymi przeszkodami na szlaku.

Miękkie, zintegrowane z zagłówkami i konturowane fotele w lotniczym kokpicie uzupełnia funkcjonalne rozmieszczenie wskaźników i zegarów, które pozwala w pełni skoncentrować się na pokonywanym szlaku podróży.

Napędzany 3-cylindrowym silnikiem DOHC nowej generacji o dużym momencie obrotowym, współpracującym z 5-stopniową sekwencyjną skrzynią przekładniową o charakterystyce rajdowej, YXZ jest nowinką w świecie off-roadowym.  Jeden ruch pokrętła załącza kolejno tryby 2WD, 4WD lub 4WD Diff Lock w zależności od potrzeb trakcyjnych. Aby nie „odpaść” w trudnym terenie, YXZ1000R korzysta ze sprawdzonego w innych pojazdach Yamahy systemu przeniesienia napędu On-Command 4WD Diff-Lock, czyli z funkcją blokady mechanizmu różnicowego.

Cztery amortyzatory z pełną regulacją obciążenia wstępnego, siły dobicia i odbicia dla niskich i wysokich prędkości amortyzacji dostroić można do każdej bez mała sytuacji. Pokaźny, bo 406- oraz 432-milimetrowy skok kół przednich i tylnych to czynnik decydujący dla charakterystyki jezdnej i jakości prowadzenia.

YXZ1000R wyposażony jest w solidną skrzynię ładunkową z tworzyw kompozytowych o nośności 136 kg z czterema stalowymi zaczepami kotwiczenia. Zamykane pojemniki i półki na drobiazgi przewidziano od przodu skrzyni ładunkowej, na desce rozdzielczej przed pasażerem oraz na konsoli centralnej.

Yamaha YXZ1000R będzie dostępna w pierwszym kwartale 2016 roku.

Najważniejsze cechy silnika

  • Trzycylindrowy, 4-suwowy silnik DOHC o pojemności 998 cm3 i charakterystyce wyczynowej
  • Lekka i kompaktowa konstrukcja
  • Pierwsza w klasie konfiguracja 3-cylindrowa
  • Wysoki stopień sprężania 11,3:1
  • Maksymalna prędkość obrotowa 10500 obr./min
  • Zawory dolotowe o średnicy 31 mm i wydechowe o średnicy 26 mm
  • Dwa wałki rozrządu w głowicy
  • Przedni wlot powietrza o wysokiej wydajności
  • Kompaktowy układ wydechowy 3w1 z centralnym tłumikiem ze stali nierdzewnej
  • Potrójny, 41 mm wtrysk paliwa, wtryskiwacze 4-otworowe
  • Sucha miska olejowa
  • Manualna, 5-stopniowa, sekwencyjna skrzynia przekładniowa z biegiem wstecznym
  • Blokada biegu wstecznego przed przypadkowym załączeniem
  • System napędu On-Command® 2WD/4WD/4WD Diff Lock (blokowany mechanizm różnicowy)
  • Jednoczęściowe wały napędowe na oś przednią i tylną
  • „Miękkie” sprzęgło z siłownikiem hydraulicznym i przeciążeniowym ogranicznikiem momentu obrotowego
  • Wysokowydajny układ chłodzenia z automatycznym wentylatorem
  • Łatwe w obsłudze główny i pomocniczy filtry powietrza

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze