
Yamaha YXZ1000R – sportowy pojazd Side-by-Side
Oto ciekawy pojazd ze stajni Yamahy typu Side-by-Side (SxS), przeznaczony do celów rekreacyjno-sportowych.
Odkryte zawieszenie, 27-calowe koła oraz kompaktowy, dwumiejscowy design tworzą obraz pojazdu, którego nadwozie dostosowano do ekstremalnych osiągów silnika i napędu. Standardowym wyposażeniem pojazdu jest ochronna, rurowa „klatka” kapotażowa nad kabiną i lekka markiza słoneczna. Podwozie chroni łatwy w demontażu, wytrzymały na odpryski i uderzenia 3-częściowy zestaw kompozytowych płyt osłonowych, umożliwiający łatwy dostęp do komponentów i podzespołów wymagających okresowej obsługi. Wykonane z tworzywa TPO (termoplastyczny etylen) o grubości 4-mm (przód) oraz 6-mm (tył) płyty ochronne pozwalają YXZ1000R „przepływać” ponad mniejszymi przeszkodami na szlaku.
Miękkie, zintegrowane z zagłówkami i konturowane fotele w lotniczym kokpicie uzupełnia funkcjonalne rozmieszczenie wskaźników i zegarów, które pozwala w pełni skoncentrować się na pokonywanym szlaku podróży.
Napędzany 3-cylindrowym silnikiem DOHC nowej generacji o dużym momencie obrotowym, współpracującym z 5-stopniową sekwencyjną skrzynią przekładniową o charakterystyce rajdowej, YXZ jest nowinką w świecie off-roadowym. Jeden ruch pokrętła załącza kolejno tryby 2WD, 4WD lub 4WD Diff Lock w zależności od potrzeb trakcyjnych. Aby nie „odpaść” w trudnym terenie, YXZ1000R korzysta ze sprawdzonego w innych pojazdach Yamahy systemu przeniesienia napędu On-Command 4WD Diff-Lock, czyli z funkcją blokady mechanizmu różnicowego.
Cztery amortyzatory z pełną regulacją obciążenia wstępnego, siły dobicia i odbicia dla niskich i wysokich prędkości amortyzacji dostroić można do każdej bez mała sytuacji. Pokaźny, bo 406- oraz 432-milimetrowy skok kół przednich i tylnych to czynnik decydujący dla charakterystyki jezdnej i jakości prowadzenia.
YXZ1000R wyposażony jest w solidną skrzynię ładunkową z tworzyw kompozytowych o nośności 136 kg z czterema stalowymi zaczepami kotwiczenia. Zamykane pojemniki i półki na drobiazgi przewidziano od przodu skrzyni ładunkowej, na desce rozdzielczej przed pasażerem oraz na konsoli centralnej.
Yamaha YXZ1000R będzie dostępna w pierwszym kwartale 2016 roku.
Najważniejsze cechy silnika
- Trzycylindrowy, 4-suwowy silnik DOHC o pojemności 998 cm3 i charakterystyce wyczynowej
- Lekka i kompaktowa konstrukcja
- Pierwsza w klasie konfiguracja 3-cylindrowa
- Wysoki stopień sprężania 11,3:1
- Maksymalna prędkość obrotowa 10500 obr./min
- Zawory dolotowe o średnicy 31 mm i wydechowe o średnicy 26 mm
- Dwa wałki rozrządu w głowicy
- Przedni wlot powietrza o wysokiej wydajności
- Kompaktowy układ wydechowy 3w1 z centralnym tłumikiem ze stali nierdzewnej
- Potrójny, 41 mm wtrysk paliwa, wtryskiwacze 4-otworowe
- Sucha miska olejowa
- Manualna, 5-stopniowa, sekwencyjna skrzynia przekładniowa z biegiem wstecznym
- Blokada biegu wstecznego przed przypadkowym załączeniem
- System napędu On-Command® 2WD/4WD/4WD Diff Lock (blokowany mechanizm różnicowy)
- Jednoczęściowe wały napędowe na oś przednią i tylną
- „Miękkie” sprzęgło z siłownikiem hydraulicznym i przeciążeniowym ogranicznikiem momentu obrotowego
- Wysokowydajny układ chłodzenia z automatycznym wentylatorem
- Łatwe w obsłudze główny i pomocniczy filtry powietrza
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: