
Yamaha XV950 Racer
Do segmentu Yamaha Sport Heritage dołącza nowy XV950 Racer, napędzany silnikiem V z ponadczasowym charakterem café racera.
Yamaha ściśle współpracuje z grupą prawdziwie innowacyjnych i ekscytujących customizerów w Europie. Wzorcem dla nowego XV950 Racera był „El Raton Asesino” – café racer z atelier niemieckiej legendy customów, Marcusa Waltza. Wyposażony w chłodzony powietrzem silnik w układzie V, kierownicę typu clip-on i odsunięte do tyłu podnóżki, XV950 Racer może stać się must have każdego motocyklisty, któremu estetyka nie jest obojętna.
Maszynę wyposażono w silnik w układzie V (V2 600) o pojemności 942 cm3, generujący maksymalny moment obrotowy 79,5 Nm przy 3000 obr./min i moc 52,1 KM przy 5500 obr./min. Krótkie i niskie podwozie ma zapewniać zwinność prowadzenia zarówno w mieście, jak i na krętych, bocznych drogach. Mocno pochylona pozycja kierowcy jest zasługą kierownicy typu clip-on, wykonanej z rury aluminiowej o średnicy 22,2 mm, przesuniętej do przodu o 156 mm i obniżonej o 78 mm w stosunku do modelu XV950/R. Wybór rury o średnicy 22,2 mm – niejako w przeciwieństwie do większych średnic stosowanych w motocyklach serii XV950/R – umożliwia zastosowanie cieńszych uchwytów typowych dla maszyn klasy supersport, które podkreślają sportową naturę mocarnego V-twina. Kierownica typu clip-on otrzymała nowe, kompaktowe manetki oraz dźwignie sprzęgła i przedniego hamulca, którego pompę poddano wymiarowej redukcji. Dodatek czarnej, aluminiowej płyty na półce kierownicy akcentuje sportowe ambicje motocykla. Klasyczny w wyglądzie pojedynczy panel wskaźników zamontowano centralnie nad reflektorem przednim. Udanym dopełnieniem kompaktowej przedniej sekcji motocykla jest przeniesienie kierunkowskazów na dolną półkę widelca.
Oprócz ekskluzywnej kierownicy typu clip-on, Yamaha XV950 Racer została również wyposażona w nowe podnóżki, które odsunięto do tyłu o 150 mm i podwyższono o 29 mm w stosunku do standardowego XV950/R. Nowa, pojedyncza, wizualnie wysmuklona kanapa została podwyższona o 75 mm, co zaowocowało lepszą ergonomią, która wspomaga scentralizowanie masy motocykla i kierowcy w warunkach wyczynowych. Ta z kolei przekłada się na lepszą stabilność na łukach i wyższy komfort jazdy. Nową, wysmukloną kanapę motocykla wieńczy kompaktowa i lekka wizualnie nakładka na siedzenie pasażera, która idealnie komponuje się ze stalowym błotnikiem. W komplecie z kierownicą clip-on i odsuniętymi podnóżkami kierowcy, wymodelowana nakładka tworzy istotny akcent stylizacyjny XV950 jako café racera.
Yamaha XV950 Racer fabrycznie jest wyposażona w mini-owiewkę, która w kombinacji z pojedynczym, okrągłym reflektorem i kierownicą typu clip-on doskonale oddaje ducha oryginalnej koncepcji café racera. Kolejnym elementem wyróżniającym XV950 Racera są aluminiowe blachy boczne z numerami modelu, z trzema stylowymi otworami. W kombinacji z mini-owiewką i sportową tapicerką siedzenia akcentują one ducha café racera.
Przednie i tylne zawieszenie XV950 Racera zostało dostosowane do sportowego zacięcia maszyny. Średnica teleskopów wynosi 41 mm, a skok – 144 mm, o 9 mm więcej niż w XV950/R. Motocykl ma klasyczne, harmonijkowe osłony teleskopów połączone z czarnym lakierem widelca. Tylne bliźniacze amortyzatory typu piggyback dają 116-milimetrowy skok tylnego koła, o 6 mm większy niż w XV950/R.
Chłodzony powietrzem silnik w układzie V otrzymał nową osłonę boczną cylindrów z tworzywa żywicowego o trzech otworach nawiązujących do designu aluminiowych osłon z numerami modelu oraz układu wydechowego. Osłonę zamontowano po lewej stronie silnika jako swoistą równowagę dla filtra powietrza po stronie prawej.
Oryginalne akcesoria
- Boczne lusterka na kierownicę marki Rizoma
- Nakładki podnóżków marki Rizoma
- Pokrywa koła pasowego marki Rizona
- Odlewane dźwignie sprzęgła i hamulca
- Mocowanie tablicy rejestracyjnej
- Klamra przedniego widelca
- Układ wydechowy Akropovič
- Filtr powietrza do jazdy sportowej
Kolory:
- Błękitny Glacier Blue (PBMJ)
- Szary Matt Grey (MNM3)
Dostępność w sprzedaży: kwiecień 2015
Cena: 39 500 złotych
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Typ motocykli tylko do szpanu. Ani to praktyczne, ani osiągi. Chyba naprawdę trzeba lubić ten styl.
Anonymous - 5 marca 2021
Chyba tak. Na przykład mi się cholernie podoba 😉