Yamaha XV950 Racer
Do segmentu Yamaha Sport Heritage dołącza nowy XV950 Racer, napędzany silnikiem V z ponadczasowym charakterem café racera.
Yamaha ściśle współpracuje z grupą prawdziwie innowacyjnych i ekscytujących customizerów w Europie. Wzorcem dla nowego XV950 Racera był „El Raton Asesino” – café racer z atelier niemieckiej legendy customów, Marcusa Waltza. Wyposażony w chłodzony powietrzem silnik w układzie V, kierownicę typu clip-on i odsunięte do tyłu podnóżki, XV950 Racer może stać się must have każdego motocyklisty, któremu estetyka nie jest obojętna.
Maszynę wyposażono w silnik w układzie V (V2 600) o pojemności 942 cm3, generujący maksymalny moment obrotowy 79,5 Nm przy 3000 obr./min i moc 52,1 KM przy 5500 obr./min. Krótkie i niskie podwozie ma zapewniać zwinność prowadzenia zarówno w mieście, jak i na krętych, bocznych drogach. Mocno pochylona pozycja kierowcy jest zasługą kierownicy typu clip-on, wykonanej z rury aluminiowej o średnicy 22,2 mm, przesuniętej do przodu o 156 mm i obniżonej o 78 mm w stosunku do modelu XV950/R. Wybór rury o średnicy 22,2 mm – niejako w przeciwieństwie do większych średnic stosowanych w motocyklach serii XV950/R – umożliwia zastosowanie cieńszych uchwytów typowych dla maszyn klasy supersport, które podkreślają sportową naturę mocarnego V-twina. Kierownica typu clip-on otrzymała nowe, kompaktowe manetki oraz dźwignie sprzęgła i przedniego hamulca, którego pompę poddano wymiarowej redukcji. Dodatek czarnej, aluminiowej płyty na półce kierownicy akcentuje sportowe ambicje motocykla. Klasyczny w wyglądzie pojedynczy panel wskaźników zamontowano centralnie nad reflektorem przednim. Udanym dopełnieniem kompaktowej przedniej sekcji motocykla jest przeniesienie kierunkowskazów na dolną półkę widelca.
Oprócz ekskluzywnej kierownicy typu clip-on, Yamaha XV950 Racer została również wyposażona w nowe podnóżki, które odsunięto do tyłu o 150 mm i podwyższono o 29 mm w stosunku do standardowego XV950/R. Nowa, pojedyncza, wizualnie wysmuklona kanapa została podwyższona o 75 mm, co zaowocowało lepszą ergonomią, która wspomaga scentralizowanie masy motocykla i kierowcy w warunkach wyczynowych. Ta z kolei przekłada się na lepszą stabilność na łukach i wyższy komfort jazdy. Nową, wysmukloną kanapę motocykla wieńczy kompaktowa i lekka wizualnie nakładka na siedzenie pasażera, która idealnie komponuje się ze stalowym błotnikiem. W komplecie z kierownicą clip-on i odsuniętymi podnóżkami kierowcy, wymodelowana nakładka tworzy istotny akcent stylizacyjny XV950 jako café racera.
Yamaha XV950 Racer fabrycznie jest wyposażona w mini-owiewkę, która w kombinacji z pojedynczym, okrągłym reflektorem i kierownicą typu clip-on doskonale oddaje ducha oryginalnej koncepcji café racera. Kolejnym elementem wyróżniającym XV950 Racera są aluminiowe blachy boczne z numerami modelu, z trzema stylowymi otworami. W kombinacji z mini-owiewką i sportową tapicerką siedzenia akcentują one ducha café racera.
Przednie i tylne zawieszenie XV950 Racera zostało dostosowane do sportowego zacięcia maszyny. Średnica teleskopów wynosi 41 mm, a skok – 144 mm, o 9 mm więcej niż w XV950/R. Motocykl ma klasyczne, harmonijkowe osłony teleskopów połączone z czarnym lakierem widelca. Tylne bliźniacze amortyzatory typu piggyback dają 116-milimetrowy skok tylnego koła, o 6 mm większy niż w XV950/R.
Chłodzony powietrzem silnik w układzie V otrzymał nową osłonę boczną cylindrów z tworzywa żywicowego o trzech otworach nawiązujących do designu aluminiowych osłon z numerami modelu oraz układu wydechowego. Osłonę zamontowano po lewej stronie silnika jako swoistą równowagę dla filtra powietrza po stronie prawej.
Oryginalne akcesoria
- Boczne lusterka na kierownicę marki Rizoma
- Nakładki podnóżków marki Rizoma
- Pokrywa koła pasowego marki Rizona
- Odlewane dźwignie sprzęgła i hamulca
- Mocowanie tablicy rejestracyjnej
- Klamra przedniego widelca
- Układ wydechowy Akropovič
- Filtr powietrza do jazdy sportowej
Kolory:
- Błękitny Glacier Blue (PBMJ)
- Szary Matt Grey (MNM3)
Dostępność w sprzedaży: kwiecień 2015
Cena: 39 500 złotych
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Typ motocykli tylko do szpanu. Ani to praktyczne, ani osiągi. Chyba naprawdę trzeba lubić ten styl.
Anonymous - 5 marca 2021
Chyba tak. Na przykład mi się cholernie podoba 😉