X-raid MINI testy przed Dakarem! – film
Po nieudanej próbie podjęcia walki o najlepsze pozycje podczas ubiegłorocznego Rajdu Dakar, Monster Energy X-raid Team jest zdecydowany stawić czoła wyzwaniom w 2012 roku najlepszy możliwy sposób. Zobaczcie jak przebiegają testy!
MINI All4 – Monster Energy X-raid Team. |
![]() |
fot. YT
|
Intensywne prace nad rozwojem MINI All4 Countryman trawają. Jeśli wierzyć zapisom na multimedialnym póki co wysiłki nie idą na marne , a auto spisuje się całkiem nieźle. Z drugiej strony niezależnie od ilości włożonej pracy, trzeba pamiętać, że Dakar ( który w tym roku odbędzie się w Argentynie, Chile i Peru) jest zawsze wielką niewiadomą, bo na trasie może wydarzyć się wszystko, a na sukces składa się cały szereg czynników w tym po prostu szczęście. Póki co zapraszamy do obejrzenia filmu z testów.
Debiut Mini All4 Racing – Dakar 2011.
Gdyby nie błąd kierowcy Guerlaina Chicherita podczas testów, kto wie jakby wyglądała czołówka Rajdu Dakar Agrentina & Chile 2011. Projekt wprowadzenia następcy BMW X3 CC do rajdów Cross Country powstał latem 2009. Dzięki wysiłkowi inżynierów z austryjackiej firmy Magna zajmującej się budową silników diesla dla całej grupy BMW oraz mechanikom Teamu X-raid udało się w 90 dni zbudować od podstaw rajdówkę, która w przyszłości ma pozwolić na walkę o najwyższe lokaty.
Mini to tak naprawdę, krótsza wersja BMW X3 CC, z łatwiejszym dostępem do podzespołów oraz z silnikiem o nieco lepszych osiągach. Aby zwiększyć aerodynamikę auta pochylono przednią szybę w stosunku do fabrycznego Mini, zapewnia to również znacznie większą widoczność. Obniżono też środek ciężkości rajdówki, dzięki czemu auto zostało odpowiednio zbalansowane. W tegorocznej edycji rajdu samochód cały czas znajdował się w pierwszej dziesiątce, a jedynym problemem był układ hamulcowy podczas pierwszego odcinka. Dobrą passę przerwał niestety wypadek, do którego doszło z winy kierowcy, podczas testów, które miały miejsce w tzw. dniu wypoczynku. Mini All 4 Racing wystartuje w Rajdzie Dakar 2012 z nowym kierowcą.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: