
Wyższe opłaty za przejazd autostradą A2. Ile zapłacą kierowcy?
Drogo, coraz drożej... Od 10 stycznia 2022 roku kierowcy jadący autostradą A2 muszą liczyć się z większymi opłatami. Zmiana podyktowana jest rosnącymi kosztami utrzymania drogi.
Od 10 stycznia 2022 roku kierowcy jadący trasą Nowy Tomyśl- Konin muszą liczyć się z większymi opłatami. Kierowcy samochodów osobowych za przejazd każdego z trzech 50-kilometrowych odcinków będą musieli zapłacić 25 złotych (dotychczas było to 23 złotych).
Przedstawiciele autostrady twierdzą, że zmiana cen jest podyktowana wzrostem kosztów jej utrzymania, obsługą kredytów oraz rosnącą inflacją.
Stawki za przejazd jednym z trzech odcinków autostrady A2 na trasie Nowy Tomyśl – Konin:
- 25 PLN — Kat. 1 (motocykle i pojazdy osobowe o dwóch osiach)
- 37 PLN — Kat. 2 (pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koła bliźniacze oraz motocykle i pojazdy samochodowe o dwóch osiach z przyczepami)
- 57 PLN — Kat. 3 (pojazdy samochodowe o trzech osiach oraz pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koła bliźniacze z przyczepami)
- 87 PLN — Kat. 4 (pojazdy samochodowe o więcej niż̇ trzech osiach oraz pojazdy samochodowe o trzech osiach z przyczepami)
- 250 PLN — Kat. 5 (pojazdy ponadnormatywne)
Stawki na trasie Świecko – Nowy Tomyśl pozostają bez zmian.

Autostrada Wielkopolska to najdłuższy i najstarszy odcinek A2. Jest też najmocniej eksploatowaną autostradą w kraju, z dużym udziałem pojazdów ciężkich. Średni dobowy ruch pojazdów na odcinku Nowy Tomyśl – Konin wynosi około 30 tysięcy pojazdów.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: