Wyższe opłaty za przejazd autostradą A2. GDDKiA twierdzi, że są nieuzasadnione
Od 10 stycznia 2022 roku kierowcy jadący autostradą A2 muszą liczyć się z większymi opłatami. To kolejna podwyżka w ciągu ostatnich dwóch lat. Stanowisko w tej sprawie zajęła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Od 10 stycznia 2022 roku kierowcy jadący trasą Nowy Tomyśl- Konin muszą liczyć się z większymi opłatami. Kierowcy samochodów osobowych za przejazd każdego z trzech 50-kilometrowych odcinków będą musieli zapłacić 25 złotych (dotychczas było to 23 złotych). Łącznie za około 150-kilometrową trasę trzeba więc zapłacić 75 złotych.
Przedstawiciele autostrady twierdzą, że zmiana cen jest podyktowana wzrostem kosztów jej utrzymania, obsługą kredytów oraz rosnącą inflacją. W ocenie GDDKiA wzrost stawek opłat jest niezasadny oraz uderzający bezpośrednio w kierowców i transport samochodowy.
Wyższe opłaty za przejazd autostradą A2. GDDKiA twierdzi, że są nieuzasadnione
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad twierdzi, że wyższe ceny mogą prowadzić do przeniesienia części ruchu na okoliczne drogi lokalne. Byłoby to sprzeczne z założeniami, jakie przyświecały budowie autostrady. Przy okazji zwrócono też uwagę na fakt, że podobne trasy zarządzane przez GDDKiA od lat objęte są stałymi stawkami, podczas gdy zarządca A2 podniósł ceny już po raz drugi od wybuchu pandemii:
Prawo do podwyższenia opłaty za przejazd autostradą płatną wynika z umowy koncesyjnej. GDDKiA nie posiada realnych uprawnień do wpływania na decyzje związane ze zmianami stawek opłat, jeżeli są one zgodne z postanowieniami tej umowy. Niezależnie od tego, bezzwłocznie po otrzymaniu wniosku od koncesjonariusza, GDDKiA zwróciła się z prośbą o rozważenie okoliczności, które mogłyby wpłynąć na zmianę propozycji AWSA w zakresie podwyższenia stawki opłat za przejazd. W stanowisku przesłanym do AWSA wskazaliśmy wątpliwości w zakresie stosowanej przez AWSA strategii osiągania stawki optymalnej.
Niestety, opinia GDDKiA nie oznacza to żadnych realnych korzyści dla kierowców. Jak słusznie zauważono w komunikacie, zgodnie z umową koncesyjną nie może ona wpływać na kwoty stawek ustalanych przez koncesjonariusza autostrady A2.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: