Wyprzedzanie na przejściu dla pieszych. Od 1 stycznia będą grozić za to surowe kary
Od 1 stycznia 2022 roku kara za wykroczenie, jakim jest wyprzedzanie na przejściu dla pieszych, będzie siedmiokrotnie wyższa niż dotychczas.
W połowie grudnia prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację Prawa o ruchu drogowym. Najważniejszą zmianą w nowelizacji Prawa o ruchu drogowym jest wyraźny wzrost wysokości mandatów. Obecnie policja może nałożyć karę do 500 złotych, a jeśli przewinienie narusza przynajmniej dwa przepisy – do 1000 złotych. Od 1 stycznia 2022 roku maksymalna kwota grzywny w postępowaniu mandatowym będzie wynosiła aż 5000 złotych
Bardzo znacząca podwyżka mandatów będzie dotyczyła wykroczeń zagrażających pieszym.
Wysoki mandat za wyprzedzanie na przejściu dla pieszych
Obecnie za wyprzedzanie na przejściu dla pieszych lub bezpośrednio przed nim grozi kierowcy 200 złotych mandatu. Z karą 500 złotych musi się liczyć kierowca omijający pojazd, którego kierowca zatrzymał się w celu ustąpienia pieszym. Od 1 stycznia 2022 roku w każdym z tych przypadków minimalna kara wyniesie 1500 złotych.
W okolicach przejść dla pieszych trzeba zwracać uwagę nie tylko na otoczenie wokół pasów, ale też zachowanie kierowcy obok. Przepisy nakładają na kierowców zbliżających się do przejść obowiązek zachowania szczególnej ostrożności i zwolnienia, jeśli jest to konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa. Jeżeli kierowca na pasie obok zdecyduje się przepuścić pieszych i zacznie mocniej hamować, my również musimy być przygotowani do wykonania takiego manewru.
Wielu kierowców z pewnością odczuje te zmiany na własnej skórze, ponieważ polscy zmotoryzowani często popełniają takie wykroczenia. Kierowcy nagminnie wyprzedzają przed przejściem dla pieszych lub na nim, szczególnie na drogach mających przynajmniej dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy, że jazda z wyższą prędkością niż pojazd na sąsiednim pasie jest wyprzedzaniem. By doszło do manewru wyprzedzania, wcale nie trzeba jechać za wyprzedzanym pojazdem.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: