Wyprodukowano „zieloną” oponę – pochodzi w 93 procentach z recyklingu
Cała guma użyta w oponie jest naturalna, a do jej produkcji wykorzystuje się oleje odnawialne, takie jak olej rzepakowy. Ponadto, naturalny popiół z łusek ryżowych pełni rolę głównego wypełniacza bieżnika i ścian bocznych tego ogumienia.
Prawie każdy komponent opony Green Step zawiera materiały pochodzące z recyklingu lub źródeł odnawialnych. Na przykład, sadza użyta w mieszankach gumowych pochodzi z opon wycofanych z eksploatacji. Natomiast butyl użyty w wewnętrznej powierzchni, jak również stal w stalowych pasach i drutach koralikowych w konstrukcji, pochodzą w większości z recyklingu.
Nokian Tyres Green Step to opona zimowa, którą można jeździć po śniegu i lodzie. Niektóre materiały zastosowane w tej oponie są znane z różnych poprzednich modeli opon producenta. Kauczuk naturalny jest ważnym materiałem we wszystkich oponach, ze względu na swoje korzystne właściwości.
Prowadzone są również badania nad alternatywnymi źródłami kauczuku naturalnego, takimi jak roślina guyule. W oponach Nokian Tyres powszechnie stosowane są oleje odnawialne, ponieważ firma, jako pierwszy producent opon na świecie, zaprzestała używania olejów wysokoaromatycznych w 2005 roku.
Sprzedaż opon na rynek w 2021 roku
2021 rok potwierdził odbicie w branży oponiarskiej w Polsce. Sprzedaż zwiększyła się we wszystkich segmentach: opony do samochodów osobowych +27%, SUV +41%, ciężarowych +14%, dostawczych +44%, rolniczych +31%, motocyklowych +0,3%, a przemysłowych +11%. Wzrosty widać też w większości segmentów na rynkach europejskich. Udział opon premium ponownie wzrósł o +1 pp. – w klasie opon do samochodów osobowych, SUV i dostawczych, o +2 pp. w klasie opon ciężarowych. Spada natomiast udział opon budżetowych w rynku. W 2021 roku o ponad +40% rosła sprzedaż opon zimowych i całorocznych, a letnich o prawie +15%.
W czwartym kwartale 2021 roku zanotowano jeszcze większe wzrosty: w segmencie opon osobowych o +44%, SUV +37%, dostawczych +65%, ciężarowych +3%, rolniczych +1%, motocyklowych +12,4%, a przemysłowych +18%.
Rok 2021 był pozytywny i przyniósł ożywienie dla branży oponiarskiej w Europie. Tylko segment opon do samochodów osobowych odnotował spadek o -8%, głównie w związku z niedoborem chipów. Segment opon ciężarowych odnotował znaczący wzrost o +25%. Silny popyt był widoczny w segmentach opon całorocznych (+35%) i zimowych (+9%). Wzrosła też sprzedaż opon do samochodów ciężarowych i motocykli odpowiednio o +12% i +14%.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: