Wypowiedzi zawodniczek po Rajdzie Polski
Z szutrowymi odcinkami Rajdu Polski zmierzyła się tylko jedna polska pilotka. Poradziła sobie świetnie i już razem ze swoim kierowcą planuje kolejny start zagraniczny po nawierzchni szutrowej.
Małgosia Malicka u boku Grzegorza Sikorskiego w Fordzie Fiesta podczas Rajdu Polski. |
fot. Jola Żuk |
Małgosia Malicka-Adamiec wystartowała u boku Grzegorza Sikorskiego w Fordzie Fiesta. Na mecie załoga zameldowała się na 7 miejscu w klasie i 39 w klasyfikacji generalnej mistrzostw Polski, natomiast w mistrzostwach Europy odpowiednio na miejscu 1 i 27:
– Start w Rajdzie Polski pod wieloma względami możemy zaliczyć do udanych.
Po pierwsze – jest to bezcenne doświadczenie w tak bardzo trudnym rajdzie i dlatego meta w gronie czołowych polskich kierowców rajdowych naprawdę bardzo cieszy. Jak wspominałam był to debiut fiesty na szutrach i według mnie udany. Jazda tym samochodem daje sporo satysfakcji. Auto spisywało się bezproblemowo, za co w tym miejscu serdecznie dziękuję całej ekipie serwisu firmy K technology.
Po drugie pierwszy nasz start w RSMP jak i RSME, najdłuższy odcinek liczący prawie 25 km – zapamiętam na długo! Warunki momentami były na prawdę bardzo trudne, wręcz terenowe i nawet najmniejszy błąd mógł kosztować wiele, dlatego tez nasze podejście było bardzo pokorne. Oczywiście nie obyło się bez przygód – bo zdarzyło się nam być poza drogą, ale na tym rajdzie na kibiców zawsze można liczyć – dziękujemy!
Pozostaje tylko żałować, że rajdów szutrowych u nas jest tak mało. Dlatego również w tym roku pojedziemy Rajd Lausitz i już za kilka dni spróbujemy swoich sił na pięknych niemieckich szutrach. Grześkowi dziękuję za atmosferę i dobrą współpracę. Wnioski po rajdzie zostały wyciągnięte i jestem bardzo pozytywne nakręcona! Dziękujemy sponsorom i Radiu ESKA za wsparcie! – mówi Małgosia.
Załoga Malicka / Sikorski na mecie Rajdu Polski |
fot. z archiwum M. Malickiej
|
Na rajdzie wystąpiły jeszcze 2 zawodniczki zagraniczne, czyli w pełni żeńska załoga z Ukrainy – Inessa Tushkanova i Irina Jankovskaja. Włoszka Tania Canton, mimo obecności na Liście Zgłoszeń na rajdzie się nie pojawiła.
Inessa i Irina w Mitsubishi Lancerze EVO VIII nie mogły narzekać na brak zainteresowania mediów i kibiców, gdyż Inessa – to znana modelka, która równie dobrze jak przed obiektywem, poradziła sobie z trudami Rajdu Polski. Bez przygód się nie obyło, ale kobieca załoga osiągnęła metę na 6 miejscu w klasie i 34 w klasyfikacji generalnej mistrzostw Polski, oraz odpowiednio na 4 i 25 w mistrzostwach Europy:
– Przede wszystkim cieszę się z tego, że mogłam znów wystartować w Polsce – mam tutaj rewelacyjnych fanów i spotkania z nimi są dla mnie wielką przyjemnością. Rajd Polski zaimponował mi wysokim poziomem wydarzenia – to duża, międzynarodowa impreza z bardzo wymagającymi trasami. Wiedziałam, że będzie to dla mnie duże wyzwanie, ale jak zawsze postawiłam na odważną jazdę bez kompleksów. Cieszę się, że mogłam zaprezentować się z dobrej strony i tym bardziej jestem zła na tego pecha, który nas dopadł z przebitą oponą.
Biorąc pod uwagę wyjątkowo trudne warunki i nasze przygody na trasie uważam, że udało nam się osiągnąć dobry wynik. Jestem zadowolona. Już nie mogę doczekać się kolejnej wizyty w Polsce – mówiła zadowolona z występu Inessa.
Trzymamy kciuki za udany powrót sympatycznych, ukraińskich zawodniczek na polskie oesy i za wyższą frekwencję rodzimych zawodniczek podczas kolejnych rajdów!
Inessa Tushkanova i Irina Jankovskaja |
fot. materiały prasowe |
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: