
Wypadki drogowe 2022 – gdzie ginie najwięcej ludzi? Jeden region wyraźnie odstaje
Wypadki drogowe 2022 - Policja udostępniła szczegółowe dane, jakie miejsca są najbardziej niebezpieczne?
Spis treści
- Wypadki drogowe 2022 – liczba osób ginących na polskich drogach spada
- Wypadki drogowe 2022 – najwięcej ofiar w mazowieckiem
- Wypadki drogowe 2022 – tu zabitych było więcej
- Wypadku drogowe 2022 – który rejon jest najmniej bezpieczny?
Policja podzieliła się danymi dotyczącymi zdarzeń drogowych. Wypadki drogowe 2022 – ich liczba jest generalnie mniejsza niż w roku 2021. Dobrą wiadomością jest też to, że mniej było w ubiegłym roku rannych i zabitych, niestety wciąż wiele jest do poprawy, zastanawia też dysproporcja w zdarzeniach pomiędzy różnymi regionami kraju.
Wypadki drogowe 2022 – liczba osób ginących na polskich drogach spada
Dane policyjne pokazują, że od 2013 roku maleje zarówno liczba wypadków drogowych, jak i liczba rannych oraz ofiar śmiertelnych. W tej ostatniej, najbardziej ponurej statystyce, wyjątkiem okazał się rok 2019, kiedy to śmierć na drogach poniosło więcej osób niż w roku poprzedzającym (2018), ale na szczęście okazał się to wyjątek od reguły, jaką jest trend spadkowy. Pokazują to poniższe wykresy:
Zacznijmy od liczby wypadków w latach 2013 – 2022:

Poniżej wykres pokazujący liczbę rannych w wypadkach drogowych w latach 2013 – 2022:

Wreszcie wykres ilustrujący liczbę ofiar śmiertelnych na polskich drogach w tym samym okresie:

Wypadki drogowe 2022 – najwięcej ofiar w mazowieckiem
Gdy przyjrzymy się liczbom bezwzględnym, regionem, w którym w 2022 roku zginęło najwięcej ludzi w wyniku wypadków drogowych jest województwo mazowieckie wraz z aglomeracją warszawską, Zgodnie z danymi policyjnymi w tej części kraju w 2022 roku na drogach zginęło 289 osób, na drugim miejscu tej niechlubnej listy jest województwo wielkopolskie z 214 ofiarami śmiertelnymi w 2022 roku, podium zamyka województwo łódzkie, w którym zginęły w ubiegłym roku 164 osoby. Natomiast w porównaniu z 2021 rokiem, liczba ofiar w każdym z tych trzech województw spadła. W mazowieckiem o 21,3% (województwo mazowieckie bez KSP) i 24,8% (KSP; Komenda Stołeczna Policji), w Wielkopolsce o 7 proc., a w województwie łódzkim o 14,1%. Niestety, nie we wszystkich rejonach liczba ofiar w 2022 roku była niższa niż w 2021.
Wypadki drogowe 2022 – tu zabitych było więcej
Jest jeden region naszego kraju, w którym mimo mniejszej liczby wypadków niż w 2021 roku, liczba ofiar śmiertelnych okazała się wyższa w 2022 roku niż w roku poprzedzającym. To województwo śląskie. Na drogach śląskiego zginęły 155 osoby, co oznacza wzrost o 4,7% rok do roku. We wszystkich pozostałych rejonach kraju liczba ofiar śmiertelnych w 2022 roku była niższa niż rok wcześniej, ale wciąż daleko nam do europejskiej czołówki jeżeli chodzi o bezpieczeństwo na drogach. Duża liczba ofiar w mazowieckiem czy w Wielkopolsce wynika z liczby mieszkańców i wielkości tych województw.
Wypadku drogowe 2022 – który rejon jest najmniej bezpieczny?
Gdy zależy nam na określeniu najbardziej niebezpiecznego rejonu Polski, znacznie lepszym wskaźnikiem jest liczba zabitych na 100 wypadków drogowych, co pozwala spojrzeć na dane z uwzględnieniem różnic pomiędzy poszczególnymi województwami, zarówno w liczbie mieszkańców, powierzchni, natężeniu ruchu itp. Policja udostępniła również takie dane i pokazują one, że w skali kraju jeden region okazuje się, dosłownie, najbardziej zabójczy: województwo podlaskie. Tylko w tym województwie wskaźnik zabitych na 100 wypadków przekroczył 20 i wyniósł w ubiegłym roku dokładnie 20,7. Dla porównania najmniej osób na 100 wypadków zmarło w Małopolsce – tam analogiczny wskaźnik był ponad pięciokrotnie niższy (4,6)!
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: