
„Dzwonię na policję, że nie wpuszczasz”. Kierowca myślał, że kierunkowskaz daje mu pierwszeństwo
Do sieci trafiło kolejne nagranie z kierowcą, który ma własne wyobrażenia na temat tego, na co pozwala mu włączony kierunkowskaz. Nigdy byśmy się o tym jednak nie dowiedzieli, gdyby nie agresja autora nagrania.
O czym trzeba pamiętać, kiedy zmieniacie pas na drodze wielopasmowej? Czy kierujecie się może art. 22, ust. 4 Kodeksu drogowego, który mówi:
Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać
Oto co się dzieje, gdy nie wpuścisz kierowcy Mercedesa. I gdy sam lubisz konflikty
Obstawiamy, że pamiętacie o tej zasadzie. Nie można tego niestety powiedzieć o wszystkich kierowcach na naszych drogach. Na przykład o kierowcy tego Forda Focusa, który próbował wymusić pierwszeństwo na autorze nagrania.
Większość osób wzięłaby to za zwykły błąd, zagapienie się, albo efekt martwego pola. Nagrywający nie ograniczył się do zatrąbienia, tylko zrównał się z kierowcą Forda i agresywnie zaczął go zaczepiać, domagając się wyjaśnienia takiego zachowania. Po chwili kierujący Focusem wyprzedził go z prawej strony i zaczął grozić wezwaniem policji za to, że autor nagrania go przed siebie nie wpuścił. Skąd dziwaczny pomysł, że powinien?
Wiele wskazuje na to, że kierowca Forda sądził, że ponieważ na jego pasie zrobił się korek, to ma tu zastosowanie zasada jazdy na suwak. Dlatego uważał, że kierunkowskaz uprawniał go, do zmiany pasa. Przypomnijmy więc, że zasada jazdy na suwak ma zastosowanie tylko wtedy, gdy zator jest na całej drodze, a jeden z pasów jest zwężany. Wtedy przed zwężeniem rzeczywiście trzeba wpuścić przed siebie jeden pojazd. W widocznej na nagraniu sytuacji żaden z wymaganych czynników nie miał miejsca.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: