
„Dzwonię na policję, że nie wpuszczasz”. Kierowca myślał, że kierunkowskaz daje mu pierwszeństwo
Do sieci trafiło kolejne nagranie z kierowcą, który ma własne wyobrażenia na temat tego, na co pozwala mu włączony kierunkowskaz. Nigdy byśmy się o tym jednak nie dowiedzieli, gdyby nie agresja autora nagrania.
O czym trzeba pamiętać, kiedy zmieniacie pas na drodze wielopasmowej? Czy kierujecie się może art. 22, ust. 4 Kodeksu drogowego, który mówi:
Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać
Oto co się dzieje, gdy nie wpuścisz kierowcy Mercedesa. I gdy sam lubisz konflikty
Obstawiamy, że pamiętacie o tej zasadzie. Nie można tego niestety powiedzieć o wszystkich kierowcach na naszych drogach. Na przykład o kierowcy tego Forda Focusa, który próbował wymusić pierwszeństwo na autorze nagrania.
Większość osób wzięłaby to za zwykły błąd, zagapienie się, albo efekt martwego pola. Nagrywający nie ograniczył się do zatrąbienia, tylko zrównał się z kierowcą Forda i agresywnie zaczął go zaczepiać, domagając się wyjaśnienia takiego zachowania. Po chwili kierujący Focusem wyprzedził go z prawej strony i zaczął grozić wezwaniem policji za to, że autor nagrania go przed siebie nie wpuścił. Skąd dziwaczny pomysł, że powinien?
Wiele wskazuje na to, że kierowca Forda sądził, że ponieważ na jego pasie zrobił się korek, to ma tu zastosowanie zasada jazdy na suwak. Dlatego uważał, że kierunkowskaz uprawniał go, do zmiany pasa. Przypomnijmy więc, że zasada jazdy na suwak ma zastosowanie tylko wtedy, gdy zator jest na całej drodze, a jeden z pasów jest zwężany. Wtedy przed zwężeniem rzeczywiście trzeba wpuścić przed siebie jeden pojazd. W widocznej na nagraniu sytuacji żaden z wymaganych czynników nie miał miejsca.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: