Wycieraczki zostawiają smugi i piszczą? Zanim je wymienisz, sprawdź jedną rzecz
Nigdy nie docenimy tak bardzo dobrych wycieraczek, jak jesienią i zimą. To wtedy najbardziej wychodzą na jaw ich zużycie i mankamenty, które mogą poważnie wpłynąć na nasze bezpieczeństwo. Zanim jednak wyrzucicie wycieraczki, które nie działają jak trzeba, sprawdźcie jedną rzecz.
Spis treści
- Po czym poznać zużyte wycieraczki?
- Jak samemu naprawić wycieraczki w samochodzie?
- Jak wybrać wycieraczki do samochodu?
Po czym poznać zużyte wycieraczki?
Kiedy wycieraczka źle wyciera to jest zużyta. Proste. To prawda, ale objawy tego, że wycieraczki „się kończą” można zauważyć znacznie wcześniej. Dzieje się to, kiedy:
- zostawiają smugi
- pozostawiają niewytarte miejsca
- piszczą i skrzypią, chociaż szyba jest mokra
- szarpią podczas wycierania mokrej szyby
Kiedy zauważymy te objawy, trzeba jak najszybciej interweniować. Taka praca wycieraczek jest nie tylko irytująca, ale pogarsza naszą widoczność, co może być niebezpieczne. Ale czy to znaczy, że powinniśmy jak najszybciej kupić nowe wycieraczki?
Jak samemu naprawić wycieraczki w samochodzie?
Źle pracujące wycieraczki w aucie nie zawsze oznaczają zużycie, ale czasami wskazują na inne problemy. Najpierw powinniśmy więc sprawdzić:
- czy wycieraczki nie są zabrudzone
- czy ramiona wycieraczek nie są wygięte
W pierwszym przypadku zanieczyszczenia na piórach mogą powodować, że wycieraczki źle przylegają i nie pracują prawidłowo. Zwykle problem pojawia się w warunkach zimowych, kiedy lód i śnieg przymarzają do nich.
Książę Harry sprzedaje swoje Audi RS6. Możesz poczuć się jak książę za całkiem przystępną cenę
Druga ewentualność ma miejsce wtedy, kiedy ramię nie jest ustawione pod kątem prostym w stosunku do szyby. Wtedy wycieraczka przylega do szyby pod złym kątem i na przykład podczas ruchu do góry działa prawidłowo, ale jej pióro nie może wygiąć się w drugą stronę podczas ruchu w dół. Wycieranie przebiega wtedy „pod włos”, co jest mocno irytujące i nieefektywne. Należy wtedy zdjąć wycieraczki i przyłożyć ich ramiona do szyby. Jeśli ich końcówki nie przylegają prawidłowo, trzeba z wyczuciem wygiąć wycieraczkę (używając do tego na przykład klucza jak dźwigni), aby powróciła ona do właściwego kąta.
Jak wybrać wycieraczki do samochodu?
Jeżeli powyższe sposoby nie zadziałały, trzeba wymienić wycieraczki. Tylko jakie wybrać? Na rynku są obecnie dostępne trzy rodzaje:
- wycieraczki tradycyjne (szkieletowe)
- wycieraczki płaskie (bezszkieletowe)
- wycieraczki hybrydowe
Pierwsze zwracają uwagę metalowym stelażem i są typowe dla starszych samochodów. Stelaż ten ma zapewniać właściwy docisk pióra do szyby, ale nie jest ani estetyczny, ani aerodynamiczny, a do tego może rdzewieć po latach.
Wycieraczki płaskie znane są z nowych samochodów, ale da się znaleźć modele pasujące także do starszych aut. Poza lepszą estetyką oraz aerodynamiką po prostu działają lepiej.
Z kolei wycieraczki hybrydowe to rozwiązanie pośrednie. Mają niewielki stelaż, ale przypominają z wyglądu wycieraczki płaskie i również są bardzo skuteczne.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
kluska - 27 listopada 2023
Kluczy to już całą skrzynkę ma. Sprzątać nie ma czasu tylko dlatego irobot już zapakowany w szafie czeka. Będzie ogarniał podłogi z poziomu aplikacji 🙂