
Wycieraczki zostawiają smugi i piszczą? Zanim je wymienisz, sprawdź te sztuczki
Zimą często korzystamy z wycieraczek i więc ich zużycie szybko wychodzi na jaw i potrafi bardzo przeszkadzać podczas jazdy. Należy je w takim przypadku jak najszybciej wymienić, ale zanim ruszycie do sklepu po nowe, sprawdźcie kilka rzeczy.
Spis treści
- Jakie są objawy zużytych wycieraczek?
- Co zrobić, żeby poprawić pracę wycieraczek?
- Jakie wycieraczki najlepiej kupić do samochodu?
Jakie są objawy zużytych wycieraczek?
Wycieraczki w dobrym stanie powinny pracować w sposób dla nas niemal niezauważalny. Płynnie, cicho i dokładnie oczyszczać szybę. Problem pojawia się kiedy wycieraczki:
- zostawiają smugi
- pozostawiają niewytarte miejsca
- piszczą i skrzypią, chociaż szyba jest mokra
- szarpią podczas wycierania mokrej szyby
Taka praca wycieraczek potrafi irytować, ale co najważniejsze, pogarsza nasze bezpieczeństwo. Niedokładnie oczyszczona szyba zmniejsza widoczność i sprawia, że możemy z opóźnieniem zauważyć potencjalne zagrożenie. Ale nie musimy natychmiast kupować nowego kompletu.
Co zrobić, żeby poprawić pracę wycieraczek?
Gdy stwierdzimy problemy z pracą wycieraczek, najpierw powinniśmy sprawdzić ich stan. Należy zwrócić uwagę na dwie rzeczy:
- czy wycieraczki nie są zabrudzone
- czy ramiona wycieraczek nie są wygięte
Pierwszy objaw ma miejsce, kiedy zanieczyszczenia przylegają do pióra wycieraczki i zakłócają ich pracę. Może to także prowadzić do porysowania szyby. W czasie mrozów natomiast często lód przymarza do wycieraczek i trzeba go rozkruszyć, żeby działały prawidłowo.
Aż 80 zł za godzinę parkowania! Mieszkańcy zagłosowali
Inna ewentualność to sytuacja, w której ramię nie jest ustawione pod kątem prostym w stosunku do szyby. Wycieraczka przylega wtedy do szyby pod niewłaściwym kątem, przez co może na przykład podczas ruchu do góry wycierać prawidłowo, ale jej pióro nie może wygiąć się w drugą stronę podczas ruchu w dół. Wycieranie przebiega wtedy „pod włos”, co jest mocno irytujące i nieefektywne. W takim przypadku trzeba zdjąć wycieraczki i przyłożyć ich ramiona do szyby. Jeśli okaże się, że ich końcówki nie przylegają prawidłowo, trzeba z wyczuciem wygiąć wycieraczkę (używając do tego na przykład klucza jak dźwigni), aby powróciła ona do właściwego kąta.
Jakie wycieraczki najlepiej kupić do samochodu?
Jeśli wszystko jest w porządku, a wycieraczki nadal nie działają prawidłowo, trzeba je wymienić na nowe. Na rynku są obecnie dostępne trzy ich rodzaje:
- wycieraczki tradycyjne (szkieletowe)
- wycieraczki płaskie (bezszkieletowe)
- wycieraczki hybrydowe
Pierwszy rodzaj wyróżnia się metalowym stelażem i jest typowy dla starszych samochodów. Stelaż ten ma zapewniać właściwy docisk pióra do szyby, ale nie jest ani estetyczny, ani aerodynamiczny, a do tego może rdzewieć po latach.
Wycieraczki płaskie znane są z nowych samochodów, ale da się znaleźć modele pasujące także do starszych aut. Poza lepszą estetyką oraz aerodynamiką po prostu działają lepiej.
Z kolei wycieraczki hybrydowe to rozwiązanie pośrednie. Mają niewielki stelaż, ale przypominają z wyglądu wycieraczki płaskie i również są bardzo skuteczne.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: