Wszystkie skontrolowane ciężarówki miały niedozwolone modyfikacje. Jeden przewoźnik musiał zapłacić 60 tys. zł!
Właściciele firm transportowych na różne sposoby starają się zmniejszać koszty swojej działalności i przyspieszać dowożenie towarów na miejsce, ale muszą liczyć się z bardzo surowymi karami.
Na DK19 na terenie powiatu radzyńskiego (woj. lubelskie), funkcjonariusze ITD zatrzymali do kontroli cztery ciągniki siodłowe z naczepami-cysternami. Każdy z pojazdów należał do mołdawskiej firmy transportowej i przewoził wino z Mołdawii do Białorusi.
ITD wyłapuje fałszywych przewoźników z aplikacji. Nielegalny proceder wciąż ma się dobrze
Kontrole tachografów oraz ich instalacji wykazały, że ciężarówki mogą mieć zainstalowane urządzenia służące do manipulowania czasem pracy kierowców. Zostały więc skierowane do serwisu tachografów, gdzie potwierdzono przypuszczenia inspektorów. W każdym z czterech samochodów ciężarowych stwierdzono niedozwolone ingerencje w urządzenia. Kierowcy, za pomocą pilota, mogli dezaktywować tachograf i rejestrować rzekomy odpoczynek zamiast jazdy. To z kolei pozwalało im na przejechanie znacznie dłuższej trasy bez wymaganych przerw i odpoczynków. Instalacje tachografów przywrócono do stanu zgodnego z przepisami na koszt właściciela ciężarówek. Wobec mołdawskiego przewoźnika wszczęto postępowania administracyjne i pobrano kaucję. W sumie oszustwo kosztowało go 60 tys. zł.
ITD zatrzymała nielegalny transport i grozi ogromną karą! A może jednak był legalny?
Tego samego dnia, ten sam patrol, ponownie w punkcie kontrolnym, zatrzymał do kontroli ciężarówkę należącą do tureckiego przewoźnika. W tym przypadku inspektorzy również stwierdzili w pojeździe niedozwolony wyłącznik tachografu. On również został „naprawiony” na koszt przewoźnika, który dodatkowo wpłacił kaucje na poczet przyszłej kary pieniężnej.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: