
WSMP na torze Bikernieki. Jak poradziła sobie Gosia Rdest?
Wydarzeniem weekendu wyścigowego na Łotwie był też powrót Gosi Rdest do WSMP. 26-latka wiosnę i początek lata spędziła w W Series, ale walki o mistrzostwo Polski w klasie D4 3500 nie odpuszcza.
Na torze w Rydze Gosia Rdest wygrała dwukrotnie i zmniejszyła straty do lidera klasy Krzysztofa Zagórskiego do zaledwie 22 punktów.
“Cieszę się z dobrego weekendu za sterami Seata Leona Racera. Na nowym dla mnie torze od razu złapałam tempo. Byłam najszybszą ośką na torze, trzecim najszybszym autem w generalce, a cały wyścig pojechałam w 0,6s.” – mówiła zadowolona Rdest.
Na torze Bikernieki rozstrzygnęła się rywalizacja o tytuły w kilku klasach. Bartłomiej Madziara (BMW E90) wygrał oba wyścigi sprinterskie w klasie DN4 i na dwie rundy przed końcem sezonu ma już pewny tytuł mistrza Polski. Na Łotwie zapewnił sobie też mistrzostwo w wyścigach Endurance w klasie D4-2000 w parze z Bartoszem Grzeleckim.
Oprócz Madziary mistrzowskie tytuły zapewnili sobie też Bartłomiej Mirecki (Renault Clio) w klasie DN5, a także Łukasz Janiak (Suzuki Swift) w klasie DN3. Bliżej mistrzostwa w klasie DN2 jest Maciej Dreszer (Toyota GT86), który wygrał oba wyścigi na Łotwie i odskoczył Piotrowi Kownerowi (Honda Civic). Emocji nie brakowało w pucharach markowych. W OMM Super S Cup najwięcej punktów zdobył Jacek Cichopek, a w 318IS Cup PL Artur Lempert.
Sezon WSMP zakończy się na Torze Poznań w dniach 20 i 21 września.
Oprócz Polaków ścigali się też Litwini, Łotysze, Estończycy, Finowie i Rosjanie. Powody do zadowolenia mieli organizatorzy cyklu Baltic Touring Car Championship (BaTCC). Podkreślali, że dzięki zgłoszeniom zawodników z Polski, frekwencja w ósmej edycji Riga Summer Race była rekordowa i wyniosła 230 zawodników.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: