Wielki pech Roberta Kubicy w wyścigu Daytona 24 Hours
Polak nie przejechał nawet jednego okrążenia.
A miało być tak pięknie… Doskonałe czasy okrążeń Roberta w Kubicy w treningach, drugie pole startowe w klasie LMP2 dla zespołu High Class Racing, świetny start wyścigu, dający nadzieje na podium… Niestety, brutalna rzeczywistość motorsportu po raz kolejny pokazała swoje ciemne oblicze.
Przeczytaj też: Świetne treningi Roberta Kubicy przed wyścigiem Daytona 24 Hours
Po 55 okrążeniach Oreca z numerem 20, kierowana przez Dennisa Andersena zjechała do alei serwisowej. W samochodzie wystąpił problem ze sterowaniem skrzynią biegów. Mechanicy natychmiast zabrali się do naprawy usterki.
W piątej godzinie wyścigu stało się jasne, że nic z tego nie będzie i zespół High Class Racing wycofał Orecę z numerem 20 z wyścigu Daytona 24 Hours. Robert Kubica nie przejechał nawet jednego okrążenia.
W oświadczeniu na Facebook’u zespół napisał:
Dawaliśmy z siebie wszystko, co najlepsze w ostatnich dwóch tygodniach na Daytona International Speedway, ale czasami sport, który kochamy, może zranić! Zespół próbował wszystkiego aby rozwiązać problem ze skrzynią biegów, w końcu jednak musieliśmy wycofać samochód.
Możemy tylko powiedzieć, że DZIĘKUJĘMY za całe wsparcie naszym najlepszym kibicom. Dziękujemy Ferdinandowi Habsburgowi, Robertowi Kubicy, Andersowi Fjordbachowi i Dennisowi Andersenowi za dawanie z siebie 100% w każdej sesji. Dziękujemy całej naszej ekipie. Jesteście po prostu zdumiewający!
Przeczytaj też: Tak wygląda samochód, którym Robert Kubica wystartuje w wyścigu Daytona 24 Hours
59. wyścig Daytona 24 Hours wygrali Ricky Taylor, Filipe Albuquerque, Alexander Rossi i Hélio Castroneves z Wayne Taylor Racing.
W klasie LMP2 triumfowali Paul-Loup Chatin, Ryan Dalziel, Kyle Tilley i Dwight Merriman z Era Motorsport. Z kolei Riley Motorsports zdominował nową klasę LMP3. W klasie GT Le Mans dublet ustrzelił zespół Corvette Racing, a klasę GT Daytona wygrał Winward Racing.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: